• Lisa2017

Vilket killnamn tycker du är finast av dessa alternativ?

Motivera gärna eller kom med andra förslag på killnamn :) Vi vill ha ett tidlöst/enkelt namn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket killnamn tycker du är finast av dessa alternativ?
  • Anonym (Love it)

Isak är finast, sedan Elias. Tycker många bibliska pojknamn generellt är finare än andra namn.

Mina förslag som jag dock tycker är finare än Isak och Elias är Josef, Adam och Benjamin.

• Anonym (Öb)

Tycker alla är fina men tycker minst om Algot och Elias. Jag röstar på Oskar, tycker der är så fint. Andra förslag; David (hade jag själv valt om jag fick en son), Axel, Arvid, Gustav.

• Jag är bara jag

Oj, för ovanlighetens skull här så gillar jag flera namn! Glad Faktiskt alla utom Algot som är fullkomligt hemskt. Röstade Elias.

• Emmapemma92

Alla fina klassiska namn - gillar dock Algot bäst, det känns mest unikt, de andra är ju så himla populära

• Lisa2017
    nevermind skrev 2017-07-26 22:54:43 följande:

Orkar någon rabbla upp alternativen tack, jag kan inte se dem (app...).

Anton, Erik, Elias, Oskar, Algot, Isak
  • fluu

Alla namnen är bra och gångbara. Erik är min personliga favvo! Älskar även Isak, Algot( som står ut lite här eftersom det är det enda riktiga mode namnet här, det har fått ett hopp uppåt nu, medan de andra är stabila klassiker) och Oskar. Anton är det enda som jag tycker är bra, men inte är så förtjust i ändå, drt känns så platt och anonymt.

Förslag i samma stil: Viktor, Simon, Emil, Adam, Axel, Gustav,

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • nevermind
    Lisa2017 skrev 2017-07-26 23:20:36 följande:
    Anton, Erik, Elias, Oskar, Algot, Isak
    Tack!

Oskar var finast tills prinsen fick namnet. Nu kommer ju alla tro att man döper sin son efter honom och det vill man ju inte.

Erik får det bli, eller Elias. Anton känns jättefånigt, inte kul när man är vuxen. Samma med Algot men det var i alla fall lite ovanligt.
  • fluu
    nevermind skrev 2017-07-27 20:16:44 följande:

Tack!

Oskar var finast tills prinsen fick namnet. Nu kommer ju alla tro att man döper sin son efter honom och det vill man ju inte.

Erik får det bli, eller Elias. Anton känns jättefånigt, inte kul när man är vuxen. Samma med Algot men det var i alla fall lite ovanligt.

Bara av ren nyfikenhet...varför skulle man inte vilja att någon tror att man döper sin unge eftersom lillprinsen? Vilket inte är någon stor risk med ett så oerhört vanligt bnamn och dessutom med en annan staving.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym fiskWewewe

Jag heter oskar och min bror heter Erik

• Lisa2017

Tack för era åsikter :) Fler röster/motiveringar/förslag mottages tacksamt! :D

• linnéa001

Jag röstade på Erik, det är en storfavorit bland pojknamn. Annars gillade jag bara Oskar. Elias är det värsta pojknamnet jag vet. Har ingen som helst anledning till att ogilla det, men jag bara avskyr det. Andra förslag är David och Simon, det var namn som vi diskuterade när vi väntade vad vi trodde var en pojke (men som var en flicka). Samuel gillar jag också. 

Svar på tråden Vilket killnamn tycker du är finast av dessa alternativ?