• Anonym (Ledsen)

Min kille vill att jag gör abort

Hej,

Jag är gravid och det är just nu vecka 5 tror jag.

Min kille verkar tro att det är lätt att göra en abort bara piller och inget mer än så. Vi har tidigare en dotter på snart 6 år som längtar efter ett syskon. Jag vill inte göra abort men då förlorar jag honom, våran första dotter var inte planerad hände av en olycka med p-piller som han än idag inte tror mig på. Jag älskar min kille och vi har varit tillsammans i ca 3 år nu. Senaste året har vi bott tillsammans, han kanske vill ha ett till om 1-2 år. Men han har inte dom riktiga känslorna så att han älskar mig riktigt han säger att han trivs med mig och så. Men åh gråter inombords hela tiden.

• Svar på tråden Min kille vill att jag gör abort
  • Anonym (Gå vidare)

Ni har ett gemensamt barn på sex år men har bara varit ett par i tre år?

Han vill inte. Han är inte redo och vet inte om han älskar dig. Det positiva är att han är ärlig och rak. Du vet vad du har att utgå från i ditt beslut.

Vill du vara ensamstående med två barn? Vill du ha barnet? Har du ekonomi och ork till det? Orkar du med att eventuellt lämna barnet halva uppväxten till pappan och en ny styvmamma? Isåfall behåll!

Vill du arbeta för en hel familj? Kanke få barn i framtiden men just nu koncentrera dig på att din dotter slipper fler separationer? Jobba på er relation som uppenbarligen är dålig? Ja då gör du abort!

Samtidigt så är relationen inget att ha. Han älskar dig fortfarande inte efter flera år. Det kommer inte dyka upp nya känslor plötsligt om det inte gjort det än.

Mitt tips: gör abort, gör slut. Var singel och låt din dotter få lugn och ro. Sedan hittar du en man som vill vara med dig och älskar dig, efter många trygga år ihop så skaffar ni önskade och välkomna barn ihop :)

• Anonym (Helen)

Behåll den lilla är mitt råd. Det finns alltid en mening när ett barn bli till. Lyssna till ditt hjärta. Nu när du är gravid och vill ha ett barn och även er barn vill ha syskon så skulle väl det rätta vara att behålla?

Om din kille inte vill ha barnet och inte älskar dig som han borde och du ändå gör abort för hans skull så tror jag att du kommer ångra aborten.

• smulpaj01

Fattar inte heller. 3 år tillsammans med en dotter på 6 år. Blev barnet till av ett ons och sedan blev ni tillsammans när barnet fyllt 3?

Tycker du verkligen ska fundera på abort eftersom killen inte verkar ha några kärlekskänslor för dig.

• viseversa

Ni har en 6 åring men har bara varit tillsammans i 3 år? Och varför är du tillsammans med en man som inte älskar dig? Ang abort är valet ditt. Vill du inte göra abort gör det inte. Om han lämnar dig? Vad gör det? Han älskar dig ju inte så varför plågar du dig själv?

• Anonym (Ledsen)

Vi var inte tillsammans när jag blev gravid med henne, han hade en annan tjej under tiden jag va gravid vi hittade tillbaka ungefär när dottern var ett år sen blev vi tillsammans när hon var tre. Han berättade just igår att han inte älskat mig sedan innan jag blev gravid med dottern, han har inte sagt någonting. Jag är så kluven min familj säger ju också att jag ska lämna honom

• Anonym (Lämna för tusan!!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-26 11:06:52 följande:

Vi var inte tillsammans när jag blev gravid med henne, han hade en annan tjej under tiden jag va gravid vi hittade tillbaka ungefär när dottern var ett år sen blev vi tillsammans när hon var tre. Han berättade just igår att han inte älskat mig sedan innan jag blev gravid med dottern, han har inte sagt någonting. Jag är så kluven min familj säger ju också att jag ska lämna honom

Lämna honom! Vill du verkligen leva med någon som inte älskar dig? Hemskt att han gjort såhär både mot dig, barnet och sig själv! Och när det kommer till abort så är du den enda som kan bestämma vad som känns rätt!
  • Miss Skywalker

Lämna honom och behåll barnet. Varför ska du göra abort mot din vilja för hans skull?

• Anonym (Ledsen)

Han säger att jag inte tänker på barnen, men har pratat med gyn idag och dom sa att jag ändå inte får göra abort fören jag skulle vara psykisk stabil, ska få en remiss till en kurator oavsett mitt val, killen vill inte fören jag gjort abort prata om oss hur det ska bli. Hela min familj säger att jag ska behålla och lämna honom dels för att han har tryckt ner våran gemensamma dotter i soffan dock så ångrar han sig såklart men det hände för ett år sedan, och han älskar ju inte mig och vad är det att bygga på säger dom. Men är ändå en svår situation och jag mår skit

• Lena

Gör slut för han älskar dig inte. När du har gjort slut fundera på om du vill göra abort eller ej.

• oluityy

Haha, så du blev gravid med er 6-åring under tiden din kille var tillsammans med sitt ex? Hör du inte hur knasigt det låter! Vad håller du på med? Har du ingen som helst självrespekt? Är det dessa värderingar som du vill föra över till din dotter? 

Skärpning!

Svar på tråden Min kille vill att jag gör abort