• Blomman000

Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?

Vad tycker du om att göra skönhetsoperationer och ingrepp som fillers och botox?

Framförallt de "naturliga" ingreppen där slutresultatet ser naturligt eller åtminstone inte plastigt ut.

Jag vill själv fixa lite och märker att många av dem jag pratat med tycker jag borde låta bli, inte nödvändigt, fult osv vilket känns jobbigt helt ärligt som att de tror jag ska bli barbie eller bara "lära mig älska mig" som om jag vore tolv år.

Alla är välkomna men extra nyfiken vad ni andra kvinnor tycker.

• Svar på tråden Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?
  • Skånetjej01

Operation är ju inget jag själv skulle göra, kan förstå om man förminskar brösten för att man får ont i ryggen och liknande men alla väljer ju själva. Jag ser inte ner på personer som gör ingrepp.

• Blomman000
    Skånetjej01 skrev 2017-07-24 23:54:14 följande:

Operation är ju inget jag själv skulle göra, kan förstå om man förminskar brösten för att man får ont i ryggen och liknande men alla väljer ju själva. Jag ser inte ner på personer som gör ingrepp.

Nej det är lite så jag tänker förutom att jag vill göra lite då. Känns ju lite knäckande att få så tråkiga responser från flertalet väninnor för något jag ser framemot att få göra.
  • Skånetjej01
    Blomman000 skrev 2017-07-25 00:02:40 följande:
    Nej det är lite så jag tänker förutom att jag vill göra lite då. Känns ju lite knäckande att få så tråkiga responser från flertalet väninnor för något jag ser framemot att få göra.
    Det är självklart tråkigt alla bestämmer över sin egen kropp det är bara o strunta i dom. Kan ju va så att de är avundsjuka för att dom skälva inte vågar.
  • Gavstyh

Jag överväger samma sak, jag är 28 och ser antydan till rynkor i pannan. Dvs när jag inte har rynkat den. Min panna mitt liv, huvudsaken är att man är nöjd och mår bra med sig själv. Har man komplex och KAN göra något åt dem, varför inte göra det? Det angår ingen annan. Även om andra människor uppenbarligen tror sig ha rätten att lägga sig i.

• NomenNescio
    Skånetjej01 skrev 2017-07-25 00:16:37 följande:

Det är självklart tråkigt alla bestämmer över sin egen kropp det är bara o strunta i dom. Kan ju va så att de är avundsjuka för att dom skälva inte vågar.

Jag tror inte att alla människor som inte alltid håller med en är "avundsjuka"

Själv skulle jag inte göra det. Och jag skulle mest känna empati om någon i kompisgänget ville göra det.
  • Blomman000

Jag vill göra en bröstförminskning, en mindre korrigering an näsan och testa läppfillers då jag har en ganska liten mun.

Komiskt nog är det läppfiller som dem jag känner reagerat mest på trots att det är det minsta ingreppet som dessutom försvinner av sig själv. Antar de börjar tänka ankläpp men det är ju inte så jag vill ha det.

• Blomman000
    NomenNescio skrev 2017-07-25 00:23:44 följande:

Jag tror inte att alla människor som inte alltid håller med en är "avundsjuka"

Själv skulle jag inte göra det. Och jag skulle mest känna empati om någon i kompisgänget ville göra det.

Du skulle inte argumentera emot tex läppfillers med argument som att det ser billigt ut och så?

Just det som är tråkigt mina vänner är normalt vettiga men just detta verkar uppröra av någon anledning.
  • Blomman000
    Gavstyh skrev 2017-07-25 00:20:54 följande:

Jag överväger samma sak, jag är 28 och ser antydan till rynkor i pannan. Dvs när jag inte har rynkat den. Min panna mitt liv, huvudsaken är att man är nöjd och mår bra med sig själv. Har man komplex och KAN göra något åt dem, varför inte göra det? Det angår ingen annan. Även om andra människor uppenbarligen tror sig ha rätten att lägga sig i.

Tänkte du fillers då eller botox?

Alltså det är väl jag som tagit upp det när vi haft samtal om utseende, kläder smink osv men ändå.
  • Blomman000
    Skånetjej01 skrev 2017-07-25 00:16:37 följande:

Tror kanske inte att de är avundsjuka direkt men total oförstående för hur jag ser det snarare och då är det ju fel, ungefär.
  • Stårschan

Om det är ändringar som inte syns = ser naturliga ut, så har jag nog inte märkt om folk har gjort dem, och då undrar jag ju vad poängen är med att lägga ut pengar på att spruta in märkliga ämnen i kroppen om det ändå inte ska synas, och jag tycker att människan är lite koko.

Om någon frivilligt lägger ut pengar på att spruta in märkliga ämnen i kroppen för att göra sig fulare genom att få konstgjorda fläskläppar så undrar jag verkligen hur människan är funtad. På tok för ytlig, åtminstone. Paradise hotel nästa, liksom.

Rent allmänt tycker jag att onödiga skönhetsoperationer är ett samhälleligt slöseri med vårdresurser.

Svar på tråden Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?