• Anonym (Rädd)

Redan rädd för hans bortgång

Jag vet att detta inte är normalt men jag har under en tid haft hemsk ångest över tanken på att en dag förlora min sambo. (Vi är i tjugio/trettioårs-åldern) Är rädd att något ska hända honom så fort han lämnar hemmet och tanken på att han kommer att lämna mig när vi är gamla (om inte jag dör först) får mig att bryta ihop!

Någon annan som har eller haft liknande tankar?

• Svar på tråden Redan rädd för hans bortgång
  • Anonym (Jag med)

Jag med. Han är mitt livs kärlek och bästa vän sedan dag ett. Tacksam varje dag för honom.

Får ibland känslan av att om jag inte ber honom var försiktig så kommer något hända när han går utanför dörren.ej hälsosamt.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Jag med) skrev 2017-07-24 23:52:27 följande:

Jag med. Han är mitt livs kärlek och bästa vän sedan dag ett. Tacksam varje dag för honom.

Får ibland känslan av att om jag inte ber honom var försiktig så kommer något hända när han går utanför dörren.ej hälsosamt.

Precis så, varje gång han lämnar hemmet så ber jag honom att köra försiktigt osv. Tänker sen på de gånger vi bråkat och får dåligt samvete att han inte vet att jag älskar honom tillräckligt, fast att jag berättar och visar honom det ofta.
  • Frontline

Det där måste ni ju söka för det är ju inte normalt nånstans..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Haskel
    Anonym (Rädd) skrev 2017-07-24 23:57:47 följande:

Precis så, varje gång han lämnar hemmet så ber jag honom att köra försiktigt osv. Tänker sen på de gånger vi bråkat och får dåligt samvete att han inte vet att jag älskar honom tillräckligt, fast att jag berättar och visar honom det ofta.

Dina tankar och känslor behöver inte vara rakt igenom negativa. Försök snarast acceptera att du en dag kommer att mista honom. Ta vara på varje dag, som om det vore den sista. Men försök släppa din oro. Förr eller senare kommer ändå dagen.
  • Anonym (Me)
    Haskel skrev 2017-07-25 01:40:52 följande:
    Dina tankar och känslor behöver inte vara rakt igenom negativa. Försök snarast acceptera att du en dag kommer att mista honom. Ta vara på varje dag, som om det vore den sista. Men försök släppa din oro. Förr eller senare kommer ändå dagen.
    Håller med.
Svar på tråden Redan rädd för hans bortgång