• Anonym (Deppig)

Blir aldrig gravid :(

Fick precis mens och detta var 7 försöket. Innan de försökte vi i 1,7år innan jag blev gravid men de slutade i missfall. Sen la vi ner allt vad hade med barnplaner att göra i 10mån, tills i januari då vi började försöka igen.

Vad är de för fel på oss? Så jobbigt att gå och längta och sen bli besviken varje gång mensen kommer.

Äter folsyra och har gjort de sen i januari. Vi röker inte eller dricker speciellt mycket alkohol. Är normalviktiga.

• Svar på tråden Blir aldrig gravid :(
  • Anonym (J)

Har ni fått någon hjälp av sjukvården?

• alade

Ta kontakt med kvinnoklinik/reproduktionscentrum där du bor. Efter att ha försökt ett år på egen hand kan man få en fertilitetsutredning genom landstinget. Ibland hittar de orsaken till ofrivillig barnlöshet då. Ibland är det oförklarligt. Oavsett leder det vanligtvis till behandlingar för att öka fertiliteten.

Jag har gjort ivf (provrörsbefruktning) och blivit gravid genom det, efter flera år som ofrivilligt barnlös. Nu hoppas vi att det ska leda hela vägen till ett barn i februari.

• Anonym (Snart fyra)

Ni borde söka hjälp hos en gynekolog eller kvinnoklinik och reda ut vad det beror på. Tog 2,5 år för mig att bli gravid med min äldste och då fick jag ta hormonsprutor för att bli gravid. Efter det har de andra barnen kommit på egen hand.

Folsyra hjälper dig inte att bli gravid. Det minskar risken för att ett foster får bland annat ryggmärgsbråck.

• Anonym (Mamman)

Testa att köp munkpeppar, läs på lite om det. Värt ett försök i allafall :) vet inte om det hjälpte oss men jag blev gravid och fick starkare ägglossning den månaden vi testade

• Anonym (Tina)

Sök hjälp på sjukvården. Jag åt rosenrot från första mensdagen fram till ägglossning.

• Anonym (Mamman)
    Maria 79 skrev 2017-07-25 01:14:26 följande:

Vad menar du med starkare ägglossning?

Jag kände av ägglossningen väldigt tydligt, andra månader känner jag inte av den så mycket
Svar på tråden Blir aldrig gravid :(