• 201610

Lämna barnvagnen på förskolan?

När min dotter blir 16 månader och ska börja på dagis kommer det vara 30 min promenadväg som gäller då vi inte har bil... får man parkera barnvagnar på förskolor under dagarna? 

• Svar på tråden Lämna barnvagnen på förskolan?
  • Frontline

Frugan lämnade den på morgonen och jag tog med den hem på eftermiddagen och det var aldrig nån som sa nåt om det, Vi var inte ensamma att göra så.

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Linnis92

Du får fråga förskolan, hos oss kan vi inte lämna då de inte har platsen. Vissa förskolor har ju barnvagnsskjul osv :)

• Gravitation

De beror nog på förskola, våran har ett ställe där man kan ställa dom under tak, kanon!

• Isola747

Det brukar gå att lämna. Blir ju knöligt om man ska ha med sig en tom barnvagn om man åker kommunalt eller promenerar till jobbet. Dock kan det ju vara som ovan att vissa förskolor helt enkelt inte har utrymme att använda till barnvagnar. Du får fråga på förskolan.

• Harvester

Hos oss sov de i vagnen så man var tvungen, vissa hade en vagn stående där alltid.

Tror man kan lämna vagnen på de allra flesta ställen, åtminstone paraplysulky om det är trångt.

• Gurkan

Beror helt på. Hos oss finns det ingen plats att förvara vagnar så då hade du fått ställa den på cykelplatsen utan tak. De flesta förskolor jag arbetat på har inte plats att förvara barnvagnar.

• Det kommer bli bra

Alla förskolor jag haft mina barn på och där jag hämtat syskons eller kompisars barn har vagnparkering av något slag, ibland ett skjul eller tak, ibland ett staket att ställa längs med. Detta är i sthlm...

• violis

De flesta förskolor brukar kunna " härbärgera" en vagn under dagen däremot kan du inte räkna med att det säkert finns plats under tak/ i ett förråd utan att vagnen kanske måste stå ute utan skydd.

Svar på tråden Lämna barnvagnen på förskolan?