• mysara

4 år och problem med toa-besök!

Tänkte rådfråga er superföräldrar här inne! ?

Vår grabb på 4 år har problem vid toalettbesök!

Han kissar BARA när han är hemma.

På dagis kan han gå sina 5 timmar utan att kissa i vare sig toalett eller blöja, sen kommer vi utanför grindarna & blöjan fylls så det rinner över eller olyckor där han kissar ner sig.

Kissar inte ens hos mormor och morfar, där han annars är så trygg och säker. Är vi ute och leker får vi avbryta lek och gå hem om han blir kissnödig!?

Hemma kissar han utan problem och har gjort i snart ett år :)

Nästa problem. Bajsandet!!

Han vägrar på potta eller toalett, BARA blöja. (ett litet problem kanske, men känns som det är dags?!)

En gång har han bajsat i potta, var också för cirka ett år sedan. Sen dess vägrar han utan blöja för han säger det gör ont?

Vi diskuterar för han tycker ju han är stor och stora pojkar bajsar på toa, "blöjorna" är slut .. då har det kommit i kalsong eller i nattblöjan innan den åker av på morgon, jag har lovat present, Jag har suttit med honom, Vi har kollat film inne på toa - men nej!

Hjälp?

Mina töser släppte båda blöjan innan de var 2 år & är inte van vid dessa egenskaper inför toalettbesöken ????, väldigt envis liten grabb med .. har han bestämt sig för att det är nej, Då är det jävlar i det nej också! ?????

• Svar på tråden 4 år och problem med toa-besök!
  • mammalovis

Jag har ingen lösning på problemet, men har en tjej på 4 år som allt som oftast bajsar lite grann i trosorna, så nu har hon fått ha en binda i för att minska på tvätten ... Lösningen på problemet har jag inte. Vi har lovat belöning med glass om hon sköter sig en dag, men resultatet har blivit att hon drar ur bindorna ...

Om han får ont av att bajsa är ju frågan om han är förstoppad.

• mysara

Han är inte förstoppad, absolut inte!

Något han fått för sig efter första och enda bajsningen i potta, att det gör ont?! ????

• Moder jord 1

Vår dotter blir 4 år och en väldigt bestämd tjej. Vårt första barn va blöjfri vid 2 år Men Denna lilla donna föredrar blöja. Kissa går bra men vi måste tjata och det känns olustigt. Hon håller sig annars så länge. Bajsa skulle hon aldrig göra på potta eller toa. Där är det bestämt NEJ!! Suck. Vi mutar och försöker att det ska va spännande att gå på toaletten. Men men. Förr eller senare lär det väl ge med sig.

Svar på tråden 4 år och problem med toa-besök!