• Fitnessmamman

Flytta 10 mil

Jag har mitt barn numera varannan vecka. Tyvärr bor jag kvar i staden jag är enormt olycklig i. Mest för att vi har varannan vecka. Jag vill mer än gärna flytta härifrån. Sen har jag dessutom börjat träffa en som bor i den stad jag vill flytta till.

Har redan planerat att ställa mig i bostadskö. Hur gör jag detta bäst? Så det blir bra för barnets pappa mm. Positiva är att det är knappt en timme i bil plus att barnets pappa har möjlighet att ha semetser i staden då han med sin familj äger hus där.

Hur kan jag lägga upp detta på ett så bra sätt som möjligt? Kommer ju inte flytta förrän jag har fått jobb då jag kan börja med att pendla. Vi pratat kanske ett år in i framtiden.

• Svar på tråden Flytta 10 mil
  • ACJ

Har du tänkt ha barnet varannan vecka fortfarande? Ska barnet gå i skola/förskola i gamla eller nya staden? Har ni delad vårdnad tror jag pappan måste godkänna att barnet byter förskola/skola (om nu det är tanken). Så nån av er kommer att behöva pendla 20 mil dagligen varannan vecka för lämning och hämtning.

• Fitnessmamman
    ACJ skrev 2017-07-21 21:54:33 följande:

Har du tänkt ha barnet varannan vecka fortfarande? Ska barnet gå i skola/förskola i gamla eller nya staden? Har ni delad vårdnad tror jag pappan måste godkänna att barnet byter förskola/skola (om nu det är tanken). Så nån av er kommer att behöva pendla 20 mil dagligen varannan vecka för lämning och hämtning.

Känns ju rätt omöjligt att fortsätta varannan vecka då. Jag menar får man ens va på 2 olika dagis/skola? Det kan bli en otrygg uppväxt..
  • Gravitation
    Fitnessmamman skrev 2017-07-21 23:55:27 följande:
    Känns ju rätt omöjligt att fortsätta varannan vecka då. Jag menar får man ens va på 2 olika dagis/skola? Det kan bli en otrygg uppväxt..
    Var tänkte du att barnet skulle bo mesta delen av tiden? Antar det blir helger som barnet får träffa den andra, kommer det funka? Kommer pappan gå med på detta? (om du nu tänkt att barnet ska bo hos dig i veckorna) han kanske vill samma sak.
  • Fitnessmamman
    Gravitation skrev 2017-07-22 16:56:38 följande:

Var tänkte du att barnet skulle bo mesta delen av tiden? Antar det blir helger som barnet får träffa den andra, kommer det funka? Kommer pappan gå med på detta? (om du nu tänkt att barnet ska bo hos dig i veckorna) han kanske vill samma sak.

Ja det är ju lite det jag efterfrågar, hur man kan lösa sånt här på bästa sätt för barnet! Ja Det är klart jag vill att hon bor hos mig på heltid i så fall men det är ju något som vi får prata om. Men jag tänkte kolla här med hur man som sagt kan lösa det på bästa sätt!! ????
Svar på tråden Flytta 10 mil