• Anonym (Love36)

Bukspottsinflammtion...alkohol...?

Har missbrukat alkohol i ca 17 år.

Är kvinna på 36 år.

Vill inte sluta men fick bukspottsinflammtion och blev riktig dålig. Den var alkohol förgiftad.

Detta var förra året.

Var nykter ett tag sen började jag igen.

Vågar inte säga något till min läkare på psykiatrin.

Men jag vet inte ska man vara ärlig?

Eller?

Har varit med om mycket och det bara kommer tillbaka hela tiden trots bearbetning på behandlingshem med mera...

När det kommer mot gångar dricker jag på det med.

Sen känner jag mig äcklad av våldtäkterna och den sjukdom som jag fick av en av våldtäkterna.

Vad ska man göra?

Ni andra missbrukare ? Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Bukspottsinflammtion...alkohol...?
  • Anonym (Love36)

Ingen?

Känns som jag typ inte vet vad jag ska göra?

• Anonym (Ärlighet)

Jag är inte missbrukare, men svarar ändå. Jag tror att det är väldigt viktigt att vara ärlig med psykiatrin. Utan det blir det svårt för de dom behandlar dig att ge rätt insatser. Tänker också på de risker gör somatiska problem som kan komma, exempelvis problem med bukspottkörteln som du haft innan.

Jag förstår att du är i en tung situation nu, men jag hoppas att du väljer att ta emot hjälpen du kan få. Ta hand om dig!

• Anonym (Love36)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2017-07-21 15:56:04 följande:

Jag är inte missbrukare, men svarar ändå. Jag tror att det är väldigt viktigt att vara ärlig med psykiatrin. Utan det blir det svårt för de dom behandlar dig att ge rätt insatser. Tänker också på de risker gör somatiska problem som kan komma, exempelvis problem med bukspottkörteln som du haft innan.

Jag förstår att du är i en tung situation nu, men jag hoppas att du väljer att ta emot hjälpen du kan få. Ta hand om dig!

Jo jag kan bli sjuk igen..

Då känns det dumt att man ej är ärlig.

Sen kan det vara så att jag kan förlora mitt jobb med om psykiatrin får reda på att jag dricker igen. Det gäller ju om de vill sjukskriva mig då måste de nämna just missbruk till chefen med mera....
  • Anonym (dsfggh)

Det är bättre om du berättar sanningen, dom finns ju där för att hjälpa dig.

• Anonym (Love36)
    Anonym (dsfggh) skrev 2017-07-21 16:03:51 följande:

Det är bättre om du berättar sanningen, dom finns ju där för att hjälpa dig.

Vet ju inte om jag vill sluta dricka. Just nu är det mycket runt omkring mig. På jobbet med mera. Detta vet läkaren om och stöttat upp men i dessa stunder vet jag ej om jag orkar ta allt på en gång.
  • Anonym (Love36)
    Anonym (Love36) skrev 2017-07-21 16:10:14 följande:

Vet ju inte om jag vill sluta dricka. Just nu är det mycket runt omkring mig. På jobbet med mera. Detta vet läkaren om och stöttat upp men i dessa stunder vet jag ej om jag orkar ta allt på en gång.

Därför känns det som jag sviker läkaren. Han har ju gjort det så bra för mig och nu under semestern började jag igen. Vilket han också befarade att jag kunde göra. Har snart telefontid med läkaren
  • Anonym (dsfggh)
    Anonym (Love36) skrev 2017-07-21 16:10:14 följande:
    Är det pga ångest du dricker eller stress eller varför dricker du mer exakt?
  • Anonym (Love36)
    Anonym (dsfggh) skrev 2017-07-21 16:16:33 följande:

Är det pga ångest du dricker eller stress eller varför dricker du mer exakt?

Ångest just nu kring framtiden vad som kommer hända eller inte på jobbet.

Minnen i det förflutna.

Ensamhet

Hudsjukdomen

Bli lugn
  • Anonym (dsfggh)

Ångest är ett riktigt helvete.

SNRI-medicin som jag nyss börjat med har dock hjälpt mig mycket.

Bensodiazepiner hjälper ju givetvis också men det är ju väldigt beroendeframkallande och det tar jag enbart om jag har extrem ångest.

Något jag tycker du ska prova är väldigt höga doser av B3-vitamin. Jag vet att du säkert inte kommer lyssna på det här rådet eftersom 99% av befolkningen i Sverige verkar tro att vitaminer och mineraler inte gör någon nytta men en enda tablett av B3 (Niacin) på 500mg kan göra så du börjar svettas. Jag blir röd över hela kroppen. Min kompis tog dubbel dos fast jag varnat honom och han sa "det kändes som jag brann upp" för att han vart så varm. :D

Läs om B3 och alcholism här:
    www.naturalhealth365.com/depression_niacin.html/

Det måste vara Niacin och inte niacinamide.

• Anonym (Love36)
    Anonym (dsfggh) skrev 2017-07-21 16:42:31 följande:

Ångest är ett riktigt helvete.

SNRI-medicin som jag nyss börjat med har dock hjälpt mig mycket.

Bensodiazepiner hjälper ju givetvis också men det är ju väldigt beroendeframkallande och det tar jag enbart om jag har extrem ångest.

Något jag tycker du ska prova är väldigt höga doser av B3-vitamin. Jag vet att du säkert inte kommer lyssna på det här rådet eftersom 99% av befolkningen i Sverige verkar tro att vitaminer och mineraler inte gör någon nytta men en enda tablett av B3 (Niacin) på 500mg kan göra så du börjar svettas. Jag blir röd över hela kroppen. Min kompis tog dubbel dos fast jag varnat honom och han sa "det kändes som jag brann upp" för att han vart så varm. :D

Läs om B3 och alcholism här:

www.naturalhealth365.com/depression_niacin.html/

Det måste vara Niacin och inte niacinamide.

Jo jag har massa mediciner.

Dock inga benzo. Det skriver läkaren inte ut.
Svar på tråden Bukspottsinflammtion...alkohol...?