• Dalens

Är det ofarligt med ultraljud?

Eftersom jag inte känner nå symptom alls, så får jag nog göra ett tidigt ultra ljud är i 8+2, ska sen göra kubtest och ett vanligt ultraljud. Mitt första barn är 35 år. Alla säger olika om ultraljud? Är det farligt? Är så stressad nu över att jag inte har några symptom så jag skulle verkligen vilja göra ett tidigt ultraljud men är detta farligt då vill jag inte alls göra det....

• Svar på tråden Är det ofarligt med ultraljud?
  • Tino
    Dalens skrev 2017-07-21 10:20:19 följande:

Eftersom jag inte känner nå symptom alls, så får jag nog göra ett tidigt ultra ljud är i 8+2, ska sen göra kubtest och ett vanligt ultraljud. Mitt första barn är 35 år. Alla säger olika om ultraljud? Är det farligt? Är så stressad nu över att jag inte har några symptom så jag skulle verkligen vilja göra ett tidigt ultraljud men är detta farligt då vill jag inte alls göra det....

Är man gravid efter IVF gör man ett vul runt v 9 då man blir utskriven från ivfmottagningen. Jag är gravid efter IVF och är nu i v 16. Jag har även gjort KUB i v 13 och ett vul i v 6 pga misstänkt utomhavandeskap. Ingen har sagt att det är farligt mycket med så många ultaljud. Vet även de som varit med om upprepade missfall som gjort betydligt fler utlajud. Så det är nog ingen fara om du gör tidigt vul. Hoppas att allt ser fint ut.
  • Dalens

Ok det låter skönt att höra ????ja jag håller verkligen tummarna... ????

• LillaJag06

Jag gjorde 7 ul med första sonen och med andra (nu i magen) har jag gjort 6 stycken.
    Några tidiga och sen tul på båda.
    Är inte orolig för att det ska ha skadat dem alls.

• Jag är bara jag

Helt ofarligt. Gjorde många UL med sonen och det var en högriskgraviditet efter många års barnlöshet och missfall och ED och det är ju självklart att de inte skulle gjort det om det varit det minsta farligt. Man har sett en viss tendens till att barnen oftare blir vänsterhänta bara efter många UL.

• Commander

Jag gjorde 11 vanliga ultraljud och 2 vaginala vid min senaste graviditet. Dottern är INTE vänsterhänt. Helt ofarligt!

• Dalens

Å va skönt att höra!!! Då gör jag nog ett tidigt ul nu så jag får veta att det mår bra ialalfall för just nu måst jag mycket sämre av att inte veta eller känna nånting...

• Jag är bara jag
    Commander skrev 2017-07-21 12:04:07 följande:
    Jag gjorde 11 vanliga ultraljud och 2 vaginala vid min senaste graviditet. Dottern är INTE vänsterhänt. Helt ofarligt!
    Skrev jag att alla blev det kanske?! Dessutom är väl vänsterhänthet ofarligt om hon nu skulle råkat bli det?
Svar på tråden Är det ofarligt med ultraljud?