• saskia21

Hyra uppsägningstid akut hjälp

Hejsan. 

Jag hyr en lägenhet från en tjej vi skrev ett inneboende kontrakt mellan oss men hon är inte inneboende så kontraktet stämmer inte. Jag bo själv i lägenheten och betala hela hyran. Nu är det så att hon är väldigt konstigt och därför vill jag inte betala mina 2 månaders uppsägnings tid. Men jag undrande om hon kan göra något mott mig. 

Som sagt mellan henne och jag ha vi ett inneboende kontrakt vilket inte stämmer och hennes hyresvärden ha inte godkänt att någon annan en henne få bo där. Hon få egentligen inte hyra ut. Hon har ett hyresrätt och egentligen lagen hörde jag att från 2013 så är det bara 1 månads uppsägningtid stämmer det?. För att hon har 1 månads deposition från mig. 

Så igen om jag flyter ut nu och säger till henne att hon behåller depositionen men jag betalar ingenting längre till henne. Om hon skulle gå till polisen vad är värsta grejen som kan hända mig?. Sen är det väll så att om hon åker till polisen så bli hon ju utsatt från lägenheten pga att hon har hyrt ut det. Men det är ju det att hon har därför säkert skrivit ett kontrakt som inneboende vilket inte stämmer för att hon bo inte här. 

Jag behöver rådgivning med om jag kan bara dra och sluta betala henne för att hon är galen. 

Behöver svar så snabbt som möjligt. 

Mvh Saskia  
Svar på tråden Hyra uppsägningstid akut hjälp