Vattenflaskan som blivit ett problem
Hej!
Skulle så behöva få hela nätter pga trötthet om det är möjligt men har nog ställt till det för oss
Då vi slutade ge nattmat så ersatte vi den med vattenflaska och den flaskan hänger nu med ännu. Ibland får vi inte henne att somna om utan vatten och det kan gå 5dl vatten vissa nätter.
Hon är nu 14 månader.
Hon sover fortfarande inte hela nätter. Vi nattar ungefär samma tid (20.00) hon sover då i spjälsäng. När vi lagt ner henne i sängen tar vi inte upp och hon somnar ganska bra oftast. Hon sover med napp. Hon vaknar ofta till någon gång innan vi kommer och lägger oss men somnar om med napp igen. Men efter att vi kommer och lägger oss börjar rumban eller ca 24-tiden. Hon är orolig och gråter ofta. Somnar ibland om själv men ibland är det nappen hon saknar ibland så ska hon ha vatten precis som att hon e hungrig (hon äter bra hela dagen och gröt och mjölk kl 19)
På natten får hon hon även vatten som tröst när inte nappen duger och det funkar
I någon skede började jag ta henne i vår säng för att jag höll på att gå under att trötthet och det har också blivit en vana så hon vet att mitt i natten får hon komma till oss. Ibland sover vi bra ibland stör det bara att ha henne rullandes och sparkandes i vår säng. Förut var det nappen som tappades ur munnen ständigt nattetid som väckte henne. Nu är det dels det men också vattenmatningen och att hon
ska till vår säng som stör. Vissa nätter kan hon vakna 10 ggr andra 3 men På morgonen har vi istället utnyttjat vattenflaskan som tröst för att få henne att sova längre och det funkar så i bästa fall kan man få henne att somna om 3-4 ggr och stiga upp 9-10. Det är säkert väldigt fel det också men det har varit räddningen för mig att kunna vila/sova på morgonen i stället. Hoppas ni vill ge tips åt oss.