• Chuckie90

Ofostrig graviditet

Hejsan!

Har läst att en del gått igenom samma sak som vi,

med ofostrig graviditet.

Först skulle vi ha barn, sen var där inget, sen var där kanske något och tillslut, ingen tillväxt alls.

Nu efter en del sjukhusbesök,blödningar och medicinsk abort då hinnsäcken inte själv ville släppa, så håller jag nu på att läka.

Detta är nog något av de svåraste jag gått igenom och vet inte hur jag ska bearbeta detta.

Min sorg är enorm.. Ni som har gått igenom samma helvete, hur har ni gjort?

Har svårt att tänka mig samlag och ny graviditet för jag är så j*vla rädd.

Alla positiva tips och råd är välkommna.

Kram Chuckie

• Svar på tråden Ofostrig graviditet
  • Anonym (Samma)

Var med om samma sak i våras. Hade byggt upp förväntningar. I vecka 11 blödde jag lite. Gick till gyn som konstaterade att de ej fanns nåt foster. Bara hinnsäck. Jag blev så chokad att jag gick därifrån utan ett ord. Vet precis hur du känner ,:(

• ttr

Det som tröstar mig är tanken att naturen väljer bort dåliga kromosomkombinationer och missbildningar. Hellre ofostrig graviditet än sjukt barn.

Låt dig sörja och försök sedan igen. Lycka till nästa gång.

• Chuckie90

Tack för ditt svar!

Jag försöker trösta mig med att där inte var något foster.

Jag vet inte hur jag ska sörja detta för alla runt omkring mig säger åhh men de kommer bli bra, nästa gång så, precis som ingenting.

Jag vet också att de kommer bli bättre men just nu är det skit, och är trött på att höra ; de löser sig ska du se.

Är så nervös, hur gick det för er efter allt?

Kram

• ttr

Min ålder gör att jag inte har mycket hopp kvar tyvärr.

Det är ok att må skit. Det handlar ju om en viktig fråga så skulle vara konstigt att inte känna starkt.

• Chuckie90

Så tråkigt att höra!

Nåja kan kronprinsessan trycka ut en unge vid 40 (vet ej din ålder) men så borde väl fler kunna ;)

Ja de hade varit udda om man inte känt något, då hade jag verkligen funderat över om jag blir lämplig som mamma.

• Anonym (Vecka 9)

Vi var med om det i höstas efter en ivf. Det görs alltid ett vul då och det visade sig tyvärr vara ofostrigt. Jag blev helt knäckt och mådde dåligt. Vi hade inga fler försök kvar så fick ställa in mig på att det inte blir något syskon. Men, kring bf dagen för den ofostriga graviditeten hade jag äl och blev spontangravid. Nu är jag i vecka 12, vecka 7 såg vi ett hjärta på vul så nu hoppas vi det är på riktigt.

När jag blev gravid igen kom jag över den största sorgen för det ofostriga. Mitt råd är försök igen, risken att det händer nästa gång är extremt liten. De flesta graviditeter slutar faktiskt med ett barn, tänk på det.

Kram

Svar på tråden Ofostrig graviditet