• Anonym (Lo)

Tom hinnsäck i V8+1, MA?

Var på ul igår i V8+1 (ej vul) och barnmorskan hittade inget foster. Har oregelbunden mens och hon sa att det kunde vara för tidigt, hon mätte hinnsäcken till motsvarande v6+3. Hade man kunnat se ett foster med vul eller är det bara invänta missfall nu? Barnmorskan tyckte att jag skulle vänta två veckor och göra ett nytt ultraljud då.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-17 12:39
    Jag gjorde en ny beräkning och la till min cykel på 40 dagar (som jag hade sist) och då stämde barnmorskans beräkning (v.6+3) exakt på dagen med i fredags när jag var på ultraljud. Då är bara frågan, var det för tidigt för att kunna se något foster med ultraljud utanpå magen???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-26 15:29
    Kom en vattnig blodig flytning idag, ska på vul imorgon. Känns inte positivt det här :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-27 12:11
    Var på vul idag på gynmottagningen. Ingen utveckling på två veckor, det såg precis likadant ut som för två veckor sedan. Konstaterat MA.

• Svar på tråden Tom hinnsäck i V8+1, MA?
  • Chuckie90

Hej ?

Vänta två veckor, det kan vara för tidigt, det kan vara ofostrig graviditet, vilket är när bara moderkakan (hinnsäcken) växer men inget foster.

Men det är lika stor chans att det är för tidigt, har läst om måånga som fått positiva besked några veckor senare.

Limbon är jätte hemsk, väntan tar nästan kål på en men det är det enda som finns att göra just nu.

Styrkekramar ??

• Anonym (Lo)

Jag gjorde en ny beräkning och la till min cykel på 40 dagar (som jag hade sist) och då stämde barnmorskans beräkning (v.6+3) exakt på dagen med i fredags när jag var på ultraljud. Då är bara frågan, var det för tidigt för att kunna se något foster med ultraljud utanpå magen???

Svar på tråden Tom hinnsäck i V8+1, MA?