Vad tycker ni om namnförslagen?
Hejsan
Vad tycker ni om namnförslagen:
Tierra
Sierra
Sienna
Vilket gillar ni bäst? Skriv gärna varför?
Tack!
Hejsan
Vad tycker ni om namnförslagen:
Tierra
Sierra
Sienna
Vilket gillar ni bäst? Skriv gärna varför?
Tack!
Tycker de låter som bilmodeller...
Näru, inge vidare...!
Sienna gillar jag minst lite. Tierra känns lite krystat och Sierra är en Fordmodell.
Nej usch var min spontana reaktion. Låter som de andra skrivit som bilmodeller.
Inge visare tyvärr..
Vad är det som ska döpas? Om det är en människa så inget av dom... Känns whitetrash med den typen av namn i Sverige. Men om det är typ en katt så skulle dom kunna funka!
Huvvaligen vilka hittepånamn...
Om jag måste välja så tycker jag nog bäst om Sienna eftersom det inte har någon knepigt uttal och känns bekant.
Sienna är finast av dessa.
Det beror lite på vad som ska namnges. Är det ett barn (flicka?), hund eller vad? Till ett barn tycker jag absolut inget av dem. Till ett djur kanske Sienna då, men inget var egentligen fint enligt mitt tycke.
Sienna är väl det som känns mest som ett namn.
Finns det någon speciell anledning att döpa barnet till berg eller jord? Finns spansk anknytning? Annars känns det lite taskigt.
Inga namn jag skulle välja.
Jag tycker inte riktigt om några av namnen för att vara helt ärlig, jag föredrar mer traditionella och klassiska namn framför internationella- och engelska namn, men jag hade kört på Sienna. Det är populärt i engelsktalande länder, till skillnad från de andra namnen - så om er dotter i framtiden frågar "varför gav ni mig ett så ovanligt namn?" kan ni alltid säga "men det är väldigt populärt i typ Storbritannien och Australien och så!". Sen är Sienna Miller även en kändis med namnet, så en del känner säkert redan till det, det finns inte riktigt några kändisar som heter Tierra eller Sierra, inte så vitt jag vet iaf, det är första gången jag stöter på de namnen, Sienna har jag däremot hört en del förut
Sienna. De andra låter inte riktigt som namn i mina öron.
Sierra! <3
Skulle lätt ta det om jag väntade en flicka.
Vad är det som ska döpas? Om det är en människa så inget av dom... Känns whitetrash med den typen av namn i Sverige. Men om det är typ en katt så skulle dom kunna funka!