• Solen lyser igen

Patientförsäkring

Är det möjligt att ta upp ett ärende som var anmäld hos patientförsäkringen 1993, då jag blev ordentlig skadad pga vård ,skadan nedfört till 2stora operationer i buken o tarmen ,o mycket allvarliga ,lunginflation,hjärtsäcken inflamation och lever inflamation,o andra besvär,3mån spå sjukhuset med 40gradr feber dygnet runt allt detta efter en kejsarsnitt ,då fick jag liten summa för att betala sjukhus avgifter,sen brydde jag mig inte om nåt än bara bli bättre o återgå hem till mina 3små barn

• Svar på tråden Patientförsäkring
  • Primmeling

Sannolikt är ärendet preskriberat. Man ska gör napråk på ersättning inom tre år från det tt man fick knnedom om tt napråket kunde göras. Uppgav du inga kvarstående besvär för 25 år sedan kommer de dessutom sannolikt anse att besvären du har idag inte beror på patientskadan. Du har dock alltid rätt att få saken prövad och få ett skriftligt beslut som i sin tur kan omprövas.

• Solen lyser igen

Jag har stora ärr i buken av operationer då o samtidig tog dem bort en bit av tarmen därför har jag krånglig tarmfunktion

Vart ska jag vända mig först om jag vill att dem titta på ärendet igen

• Primmeling

Har du något brev från dem eller något ärendenummer?
    Osäkert om akter ens får sparas så länge. Om det var en skada inom den offentliga sjukvården är det Patientförsäkringen LÖF som sköter försäkringen idag. Men som sagt, är nästan 100 på att ditt ärende är preskriberat. Du har ju vetat om ärren och att en bit av tarmen är borta i 24 år. Man har 3 år på sig att komma med anspråk.

• Solen lyser igen

Tyvärr har jag inget kvar av ärendet ,eftersom jag flyttat flera gånger så försvann brevet

Finns inte ärendet kvar registrerat hos patientförsäkringen eller i arkivet hos dem

• Primmeling

Efter en viss tid tror jag att akter ska förstöras. Bättre att du ringer dem och frågar!

Svar på tråden Patientförsäkring