Ägglossningstest -förvirrad
Hej!
Jag blev oplanerat gravid förra året med min man, men valde att avbryta graviditeten då jag mådde extremt illa och drabbades av depression med snudd på personlighetsförändring. Något jag ångrade nästan direkt efter aborten, när illamåendet och de mörka tankarna släppte. Det har varit en tung tid att "ta sig tillbaka", men nu är vi redo att försöka igen och är mer förbereda på hur jag kan reagera.
Vi har köpt ÄL-test för att försöka pricka in rätt. Jag har haft oregelbunden mens under våren, de tre sista gångerna har det varit 37, 34 och 47 dagar emellan. Gjorde ett ÄL-test på kvällen dag 15 som visade positivt (två starka streck). Gjorde ett nytt på morgonen dag 16 som visade positivt, kanske ett något svagare teststreck, och då gjorde vi också ett försök.:) Har sedan gjort flera ÄL-test, de första dagarna både morgon och kväll och de har alla gett utslag med något försvagade test-streck. Gjorde ett test nu idag (dag 24) och det ger fullt utslag, dvs två starka och tydliga streck.
Jag vet att ÄL-test kan ge utslag vid graviditet, men så tidigt?? Det har ju varit svagt positivt hela tiden. Kan det vara så att jag har ÄL nu istället och att testet visade fel dag 15? Jag brukar ha cykler på 30-35 dagar så det känns som att det var ovanligt tidigt med ÄL dag 15?
Det känns outhärdligt att inte veta om jag är gravid, och att vänta och se. Detta med att försöka bli gravida igen har rivit upp så mycket känslor. Jag oroar mig och blir inte klok på detta. Humöret svajar, det kan ju vara både gravsymptom eller bara inbillning eller oro. Min förra graviditet gav inte utslag på de två första gravtesterna som jag gjorde med en veckas mellanrum, så jag vågar inte riktigt lita på ett gravtest heller, dessutom är det ju för tidigt för att testa nu, eller?
Hoppas på kloka svar från er!<3