Varför slåss feminister i så stor utsträckning för muslimer?
När ju kristna är den mest förföljda religiösa gruppen i världen...
När ju kristna är den mest förföljda religiösa gruppen i världen...
Min spontana tanke är att många som kallar sig feminister även står upp för religionsfrihet? Skulle de se/höra folk tala illa om kristna och generalisera om dem tror jag att de skulle vara minst lika redo att ta den kampen.
Är man för jämlikhet på riktigt bör man vara beredd protestera mot felaktiga anklagelser (även om de anklagade skulle gör sig skyldiga till något annat). Lite som vårt rättssystem är uppbyggt.
Min spontana tanke är att många som kallar sig feminister även står upp för religionsfrihet? Skulle de se/höra folk tala illa om kristna och generalisera om dem tror jag att de skulle vara minst lika redo att ta den kampen.
Är man för jämlikhet på riktigt bör man vara beredd protestera mot felaktiga anklagelser (även om de anklagade skulle gör sig skyldiga till något annat). Lite som vårt rättssystem är uppbyggt.
Eftersom jag inte räknar mig till den gruppen kan jag bara gissa att de antingen inte känner till förföljelserna och trakasserierna mot kristna ute i världen, eller inte vet hur de ska göra något åt det.
Jag vet att miljontals oskyldiga barn ute i världen svälter, men jag gör sällan något åt det. Men jag gav en uteliggare en slant till mat en gång, fastän han kanske skulle komma att köpa alkohol eller droger för dem, och fastän han säkerligen haft 100 ggr bättre möjligheter till att skapa sig ett bra liv än barnen i säg, Afrika.
Man ser det som är närmast en. Om någon sa att alla heterosexuella personer var missfoster och borde dödas skulle du inte protestera, även om homosexuella är en mer utsatt grupp i världen?
Är kristna den mest förföljda gruppen räknat på antalet förföljda kristna eller i propetion till den stora kontentan kristna? Dvs, beräknas det på mängd eller procent i perspektiv till andra grupper?
Är kristna den mest förföljda gruppen räknat på antalet förföljda kristna eller i propetion till den stora kontentan kristna? Dvs, beräknas det på mängd eller procent i perspektiv till andra grupper?
ni som påstår att kristna är de mest förföljda gruppen i världen
vad är er bevis eller fakta?
anser ni att Sverige är kristen land?
ni som påstår att kristna är de mest förföljda gruppen i världen
vad är er bevis eller fakta?
anser ni att Sverige är kristen land?
Till att börja med är taggarna man kan välja på The Daily Wire, d.v.s. de olika nyheter man kan filtrera, följande: feminism, feminister, radikal islam, radikal islamsk terror, islam och muslimer. Det kanske säger något om deras agenda?
Chefredaktör och grundare av den här konservativa hemsidan på den amerikanska högerkanten är Ben Sharpio. Han började som redaktör på Breitbart.com; Donald Trumps favoritleverantör av fake news. En sajt som The New York Times för övrigt beskriver som en organisation som skapar kontroverser kring material som kallats misogyniskt, xenofobiskt och rasistiskt.
Utan att veta misstänker jag att du är en arg ung man som lätt blir förbannad över feminister, muslimer, invandrare, politiker och en massa annat. För din egen skull föreslår jag att du försöker släppa din ilska och fokusera på livets glädjeämnen istället. Annars kommer du så småningom bli en bitter gubbe.
För att feminister delar upp människor i privilegierade och offer. Muslimer är alltid offer och vita män är alltid privilegierade.
Därför blundar man totalt för massvåldtäkter på festivaler och försöker riktiga alla problem mot den grupp man hatar.
Feminismen i sig har idag mer eller mindre blivit sin egen religion.