• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Anonym (asdf)

Vilken missvisande rubrik. Hon uttrycker bara missnöje över hur ni lever.

• Annita

Det är väl inte konstigt att en åttaåring kommer och lägger sig hos föräldrarna, eller var det en isolerad händelse? Annars tänker jag at, barnet måste ha märkt det tidigare? Och biomamman borde väl också veta, sedan tidigare...? 

Såklart kan inte biomamman bestämma det!!! Själv klarar jag inte att sova naken när barnen är hos mig (känns inte bra tycker jag), men vet personer som gör det. Det är väl en smaksak.

• Anonym (oj)

Håller med, inte ett dugg konstigt att en 8-åring kommer till sin förälder på natten.

Däremot lite konstigt om hon inte märkt att pappa sover naken, i synnerhet om det är så att hon ofta kommer och sover hos pappan på natten. Eller är det nytt att pappan sover naken?

Personligen tycker jag inte det känns bekvämt att sova naken med barnen, sover inte naken sen de föddes. Och inte bara för att de kommer och sover hos en, även för att man ibland måste gå upp och göra saker (ta hand om mardrömmar, kiss i sängen, magsjuka etc) och då är det bökigt att klä på sig där mitt i natten.

Min man däremot sover alltid naken och bryr sig inte om ifall barnen kommer. Men de lägger sig å andra sida inte hos honom heller, utan på min sida. Om han måste gå upp på natten för att göra nåt så tar han på sig kalsonger eller pyjamasbyxor som han har på en stol i sovrummet. 

Vad biomamman säger om det hela behöver ni ju inte bry er om, men om jag var pappan skulle jag fundera över att låta min 8-åring slippa konfronteras med min nakenhet men ändå få den trygghet det innebär att få sova bredvid pappa.

• Meriall

Ni kan ju ha ett extratäcke i sängen som barnet kan ta om det kommer dit så behöver de inte dela täcke men kan ligga bredvid ändå. Då gör ju inte nakenhet så mycket om man inte är under samma täcke.

• Anonym (Haha)

Jag sover utan BH. Kan inte sova med linne eller något på överkroppen för det blir alldeles för varmt. Sover dock med trosor och sambon med kalsonger. Våra barn, vi har 2 på varsitt håll och ett gemensamt, brukar ibland sova med oss i sängen. Dom kommer på natten. Äldsta är 10 år. Fick höra från bonusbarnens mamma att det var äckligt att jag sov utan BH på natten och borde klä på mig för hennes barn ska inte behöva sova nära en annan kvinnas bröst än deras mammas. Och hon sover minsann inte barbröstad heller, barnen ska inte behöva vara med om det. Enligt henne. Det kan vara traumatiserande.........

Jag tänker - varför måste vi alltid lära våra barn att kroppar är något äckligt/fel/tabu? Bröst och könsorgan har vi allihop. Helt naturligt. Tycker inte någon annan ska ha rätten att bestämma vad en gör med sin kropp. Vill en sova naken, sov naken.

I vårt fall var biomamman bara avis. Barn frågar för att de undrar, betyder inte att det är fel.

• Anonym (Sover naken)

Blev lite fel i ts...
    det var inte bara att hon visade missnöje över det utan det blev en massa bråk om det då hon kräver att han ska vara påklädd, var lite snabb att skicka iväg ts.

Det är inget konstigt att barnet kommer in, blev lite fel hur jag skrev det. Barnen är självklart välkomna in på natten...

Det jag reagera på var att hon kräver att han inte är naken när jan sover..
    När de var gifta så sov de med minst underkläder på då hon tycker att det är äckligt att sova naken.

Visst ska man inte göra så barnen känner att det är obekvämt men samtidigt så vill man ju kunna sova hur man vill.

• Anonym (Man)

Nej, det har inte biomamman med att göra.

Jag tror/tycker inte det är traumatiserade för barnen att sova bredvid sina föräldrar nakna. Jag sover alltid naken, frun med tshirt eller liknande (hon fryser annars). Kommer barnen på natten så ligger de i alla fall inte som ett frimärke på en, så det känns inte äckligt eller sexualiserat på något sätt.

• Anonym (Just saying)

Visa mig den pappa som skulle tycka att det är helt okej, att en styvpappa sover naken tillsammans med hans dotter eller son.? Just saying..

• Anonym (?)
    Anonym (Haha) skrev 2017-07-13 15:49:57 följande:

Jag sover utan BH. Kan inte sova med linne eller något på överkroppen för det blir alldeles för varmt. Sover dock med trosor och sambon med kalsonger. Våra barn, vi har 2 på varsitt håll och ett gemensamt, brukar ibland sova med oss i sängen. Dom kommer på natten. Äldsta är 10 år. Fick höra från bonusbarnens mamma att det var äckligt att jag sov utan BH på natten och borde klä på mig för hennes barn ska inte behöva sova nära en annan kvinnas bröst än deras mammas. Och hon sover minsann inte barbröstad heller, barnen ska inte behöva vara med om det. Enligt henne. Det kan vara traumatiserande.........

Jag tänker - varför måste vi alltid lära våra barn att kroppar är något äckligt/fel/tabu? Bröst och könsorgan har vi allihop. Helt naturligt. Tycker inte någon annan ska ha rätten att bestämma vad en gör med sin kropp. Vill en sova naken, sov naken.

I vårt fall var biomamman bara avis. Barn frågar för att de undrar, betyder inte att det är fel.

Vem fan sover i bh? Jag hade väl kunnat sträcka mig till en mjuk top men bh?
  • Anonym (nakfis)
    Anonym (oj) skrev 2017-07-13 15:39:52 följande:

Vad biomamman säger om det hela behöver ni ju inte bry er om, men om jag var pappan skulle jag fundera över att låta min 8-åring slippa konfronteras med min nakenhet men ändå få den trygghet det innebär att få sova bredvid pappa.

håller med
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!