• Persson92

tidigt vul och gulesäck men inget hjärta

Är sjukt orolig eftersom vi aldrig såg nå hjärta igår på vul , dr såg gulesäcken och trodde att han kanske skymtade hjärtat. Fick ny tid om 12 dagar. Enligt mina uträkningar skulle jag va i 7+0 igår men de kanske inte stämmer. Dr trodde att jag kunde va i 5+1 typ. Är så orolig att nånting ska va fel nu :(

Har detta hänt någon annan?

• Svar på tråden tidigt vul och gulesäck men inget hjärta
  • Persson92
    Queennr1 skrev 2017-07-13 11:12:20 följande:

Japp. Fick komma tillbaks en vecka senare och då sågning hjärtat.

Vilken vecka va du i första gängen?
  • EpicNurse

Ja det är extremt vanligt. Skulle säga att typ hälften av alla som kommer till oss är tidigare än vad de själva sagt/tror. Och när dom kommer tillbaka för ultraljud har majoriteten av graviditeterna utvecklats normalt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Persson92
    EpicNurse skrev 2017-07-13 14:13:55 följande:

Ja det är extremt vanligt. Skulle säga att typ hälften av alla som kommer till oss är tidigare än vad de själva sagt/tror. Och när dom kommer tillbaka för ultraljud har majoriteten av graviditeterna utvecklats normalt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
    Okej va skönt att höra!:) håller alla tummar nu..
  • Nymodig

Ledsen att säga det men mina två senaste graviditeter gjorde jag vul v 7-8 och båda gångerna hade det slutat växa V4 såg bara gulesäck inget hjärta , missfallet MA kom ca v 12-14

• Persson92
    Nymodig skrev 2017-07-14 23:27:21 följande:

Ledsen att säga det men mina två senaste graviditeter gjorde jag vul v 7-8 och båda gångerna hade det slutat växa V4 såg bara gulesäck inget hjärta , missfallet MA kom ca v 12-14

Men fy va tråkigt. Är så sjukt orolig och dagarna går så sakta :(
  • Treansresa

Enligt äl borde jag varit i 7+2. Enligt vul 4+6. Hon såg bara hinnsäck och gulekropp. 9 dagar senare slog hjärtat. Vart sedan framflyttad alla dagar på rul och ammar den pojken just nu:)

Lycka till! Förstår att väntan är lång!

Svar på tråden tidigt vul och gulesäck men inget hjärta