• trustisall

Ofrivilligt

Hej. Har 2 barn i 8 och 6 år åldern. Jag är 24 år fick barn väldigt tidigt och är separerad från barnens mamma sedan 3 år tillbaka .. och jag har vart i singel i lite mer än 1 år snart och under tiden jag hade ett förhållande så försökte barnens mamma alltid förstöra mitt förhållande med min dåvarande tjej och hon lyckades det tog slut mellan oss .. och jag fattar inte än idag varför hon gjorde när hon själv var i ett förhållande .. svartsjuk ? Eller ville hon inte att jag skulle vara lycklig ? Den killen hon är är tillsammans med nu är samma som hon var med när hon förstörde mitt förhållande .. nu är man singel o kommer vara det länge till känns det som. Finns ingen tjej som vill ha en kille med 2 barn redan det vekar skrämma tjejer .. nån som är lite social o vill skriva med mig i pm ? Skulle vara skönt o prata av sig lite .. Mvh

• Svar på tråden Ofrivilligt
  • Anonym (Jenni)

Nu är jag mycket äldre än dig men när jag var intresserad av killar i din ålder hade inte ens sett åt en kille med barn.
    Det gör jag inte nu heller, har gjort misstaget en gång och aldrig mer.

Det blir lättare när du närmar dig 30, eller säg 35, när ungarna är hyfsat stora och underhållet inte har så många år kvar.

En ung tjej vill starta sitt liv med någon med samma utgångspunkt förstår du, inte bli styvmorsa när man precis blivit myndig. Inte heller starta ett liv men någon som har MINST tolv år att betala underhåll, mer troligt 15 år av en stor månatlig utgift på någons ungar som han tillverkade som nöje innan han ens var myndig själv.

Hårda ord? Ja, men sanna.

• trustisall

Nu var jag mer ute efter varför barnens mamma höll på som hon gjorde ?? Och för det andra så är inte mina barn tillverkade av "nöje"

Och för det tredje vad är det stora misstaget att träffa nån som har barn ?

• Hedhopp
    Anonym (Jenni) skrev 2017-07-12 10:39:56 följande:

Nu är jag mycket äldre än dig men när jag var intresserad av killar i din ålder hade inte ens sett åt en kille med barn.
    Det gör jag inte nu heller, har gjort misstaget en gång och aldrig mer.

Det blir lättare när du närmar dig 30, eller säg 35, när ungarna är hyfsat stora och underhållet inte har så många år kvar.

En ung tjej vill starta sitt liv med någon med samma utgångspunkt förstår du, inte bli styvmorsa när man precis blivit myndig. Inte heller starta ett liv men någon som har MINST tolv år att betala underhåll, mer troligt 15 år av en stor månatlig utgift på någons ungar som han tillverkade som nöje innan han ens var myndig själv.

Hårda ord? Ja, men sanna.

FL i ett nötskal. Hårda ord som han redan vet. Och någon måste trycka upp det i ansiktet på honom och vara taskig. Och försvarar sig med att man "bara säger som det är..." Han har nog full koll på vad barn kostar och förhoppningsvis tar han sitt ansvar för dem. Stort att göra när han var så ung.

Det finns visst någon där ute för dig. Visst blir det kanske svårt att hitta en tjej i din ålder utan barn som är villig att satsa. Men du kanske ska försöka hitta någon som själv har barn och som har förståelse för din situation lite bättre. Kan du tänka dig att träffa någon som är lite äldre än dig blir kanske utbudet lite större också.

Och vad gäller ditt ex. Vad gör hon för att förstöra? Ha så lite kontakt med henne dom möjligt. Låt dig inte provoceras. Vet att det är svårt. Men svårt att komma med fler råd när man inte vet vad hon gjort.

Kram på dig. Ge inte upp! Du är ung och har hela livet framför dig.
  • trustisall
    Hedhopp skrev 2017-07-12 10:52:56 följande:

FL i ett nötskal. Hårda ord som han redan vet. Och någon måste trycka upp det i ansiktet på honom och vara taskig. Och försvarar sig med att man "bara säger som det är..." Han har nog full koll på vad barn kostar och förhoppningsvis tar han sitt ansvar för dem. Stort att göra när han var så ung.

Det finns visst någon där ute för dig. Visst blir det kanske svårt att hitta en tjej i din ålder utan barn som är villig att satsa. Men du kanske ska försöka hitta någon som själv har barn och som har förståelse för din situation lite bättre. Kan du tänka dig att träffa någon som är lite äldre än dig blir kanske utbudet lite större också.

Och vad gäller ditt ex. Vad gör hon för att förstöra? Ha så lite kontakt med henne dom möjligt. Låt dig inte provoceras. Vet att det är svårt. Men svårt att komma med fler råd när man inte vet vad hon gjort.

Kram på dig. Ge inte upp! Du är ung och har hela livet framför dig.

Jag har tagit mitt ansvar sen dag 1 och skulle aldrig ge upp på mina barn :)

Ja jag hoppas den rätta finns där nånstans och ålder för mig har aldrig och kommer aldrig ha en betydelse så länge hon inte är för ung..

Mitt ex. Hon skrev mamma medelanden till min dåvarande tjej när hon visste att jag var där eller så skicka hon massa hjärta o grejer till min telefon när hon visste att jag var hos min flickvän du vet sånt där barnsligt beteende. . Nä jag har en bra kontakt med barnens mamma nu och vi är sams men varje gång jag frågar henne varför hon gjorde som hon gjorde får jag aldrig svar på ... Tack
  • Hedhopp

Ja det är ju extremt barnsligt av henne. Men jag säger så här också. Att om din tjej lämnade dig för att exet höll på så där, då var hon nog rätt barnslig också. Lite väl svartsjuk. Man ska kunna förklara att det är exet som jävlas. Och lita på det. Hon såg väl vem det var som skickade? Förstår att det blir svårt att blocka exet, ni måste ju kunna ha kontakt. Men fortsätter hon så blocka allt utom en kanal. Och säg att du endast vill ha kontakt via den kanalen. Acceptera inget annat.

• trustisall
    Hedhopp skrev 2017-07-12 11:14:54 följande:

Ja det är ju extremt barnsligt av henne. Men jag säger så här också. Att om din tjej lämnade dig för att exet höll på så där, då var hon nog rätt barnslig också. Lite väl svartsjuk. Man ska kunna förklara att det är exet som jävlas. Och lita på det. Hon såg väl vem det var som skickade? Förstår att det blir svårt att blocka exet, ni måste ju kunna ha kontakt. Men fortsätter hon så blocka allt utom en kanal. Och säg att du endast vill ha kontakt via den kanalen. Acceptera inget annat.

Ja jag hoppas bara jag hittar nån och att man kan få dela livet med någon annan i framtiden :)
Svar på tråden Ofrivilligt