Bibbidi skrev 2017-07-11 15:57:54 följande:
Sommartid har de flesta sina fönster och dörrar öppna, i alla fall sina balkongdörrar. Du vet att de får in rök till sin lägenhet, kan du bara inte gå ut och röka istället då istället för att sitta och röka på din balkong? Jag menar, nu när du VET att det stör dina grannar? Även om det är tillåtet så kan man ju ändå visa hänsyn tycker jag, i alla fall nu när din granne redan sagt till / bett dig.
Mitt bostadsområde består bara av massa sura pensionärer. Står jag utanför porten och röker (går givetvis bort ett par meter) så klagar grannarna på det.
Anonym (Rökare) skrev 2017-07-11 15:58:47 följande:
Jag hade precis samma problem som dig. Det var en tant som hade balkongen precis bredvid och hon gjorde precis som din granne. Till sist ringde jag hyresvärden för att kolla så att det är ok jag röker på balkongen och att jag verkligen inte vill sitta inne och göra det då jag som ändå är rökare tycker att det är äckligt att behöva sitta inne och göra det. Det var helt ok att jag satt på balkongen enligt de och de skickade även en lapp till min granne där de skrev att man får röka på balkongen och att om man som granne får tåla det eller stänga dörren/fönster. Det hela slutade med att hon flyttade. Vet inte om det beror på min rökning eller inte men har en känsla av att det berodde på det.
Så tanten bredvid dig får väl helt enkelt stå ut, stänga fönster/dörr eller flytta :)
Det är helt okej att röka här också. Får väl sätta mig vid väggen närmst deras balkong och röka och hoppas på att hon flyttar, haha...