Kompisens elaka dotter
Hej! Jag skriver med hopp att ni har lite tips och råd på hur man kan göra/lösa min situation.
Jag har nämligen en kompis (ganska ny) som har barn i samma ålder som mina och för några månader har vi träffats allihopa - jag och hon för att fika, prata och barnen skulle få leka med varandra.
Det gick inte jätte bra. Hennes yngsta ville inte alls leka och satt i hennes knä hela tiden medans den äldsta var lite elak mot min stora tjej (båda två är 5 år gamla). Vi träffades ett par gånger efter det och det har varit precis likadant med barnen.
Hennes dotter vill då absolut inte leka med min och kan till och med gå till min dotters rum eller lekstuga och gnälla till sin mamma "jag vill inte att hon (min dotter) ska vara med här inne! Jag tycker inte om henne! Säg till henne att hon får gå ut härifrån!" osv.
Min dotter som är ganska snäll och gillar att ha kompisar över, har inga problem med att dela med sig av sina leksaker och leka med alla. Så det slutar alltid med att min dotter blir ledsen och förstår inte varför den andra flickan är elak.
Nu kom det på tal att vi skulle träffas igen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra... jag vill ses med min kompis med helst utan hennes barn då jag inte vill att min dotter blir ledsen pga henne igen.
Ska man säga som det är eller ska man kanske låta barnen bete sig hur de vill och hoppas på att de kan lösa sina egna problem?...
Är också rädd att kompisen blir sur på mig eller något...