• Liiinnn

gravid o sjuk hela tiden..

Någon mer än jag som är gravid och sjuk hela tiden? I början kände jag mig svag, trött och kraftiga kräkningar samt diareer hela tiden. Nu är jag i vecka 17 och jag är fortfarande fruktansvärt trött orkeslös, deppig(!) och har haft förkylningar, astmaanfall (kraftiga), värre allergi än vanligt, lunginflammation och nu, hörselgångsinflammation och urinvägsinfektion. Varför blir det så här? Och kräks gör jag fortfarande...

• Svar på tråden gravid o sjuk hela tiden..
  • Snuttis2

Inte varit drabbad på samma sätt som dig men absolut mer infektionskänslig och sjuk! Har normalt någon förkylning /feber omgång per 12-18 mån period! Har under denna graviditet varit sjuk med feber två gånger + upprepad förkylning och eksem två tillfällen.

Inga komplikationer hittills runt själva graviditeten utan den har varit normal o mina värden toppenfina.

• linnis83

Man får ju nedsatt immunförsvar som gravid, för att kroppen inte ska reagera på och stöta bort fostret.

Jag brukar inte heller vara mycket sjuk men har sen i april haft 3 dunderförkylningar med bihåleinflammation och även en ögoninflammation. Har en 2-åring hemma så set är svårt att värja sig...

Men du verkar ju ha haft extremt otur... Hoppas du slipper mer sjukdomar och får njuta av din graviditet!

• karamellflickan
    Liiinnn skrev 2017-07-10 00:44:46 följande:

Någon mer än jag som är gravid och sjuk hela tiden? I början kände jag mig svag, trött och kraftiga kräkningar samt diareer hela tiden. Nu är jag i vecka 17 och jag är fortfarande fruktansvärt trött orkeslös, deppig(!) och har haft förkylningar, astmaanfall (kraftiga), värre allergi än vanligt, lunginflammation och nu, hörselgångsinflammation och urinvägsinfektion. Varför blir det så här? Och kräks gör jag fortfarande...

Trötta blir många av graviditeter, om du dessutom kräks och har ständiga diarréer är det inte konstigt om du inte har mycket energi. När man är gravid så händer det mycket med kroppen med alla hormoner etc. Och dessutom får många sämre immunsystem. Mår man som du gör och har upprepade infektioner och liknande är det inte konstigt att man blir deppig. Man har ju lite bilden av att det ska vara så fantastiskt att vara gravid och även om man vet att det inte är så för alla så har man ju hoppats och trott att en själv inte ska vara en av dom som inte mår bra.

För många vänder det runt vecka 17-21, hoppas att det gör det även för dig!
Svar på tråden gravid o sjuk hela tiden..