• Smultroneet

Varför har inte vi rätt till flerbarnstillägg?

Hej alla . Vi satt och hade diskussion här ikväll angående barnbidrag osv . Hur kommer det säg att vi inte har rätt till flerbarnstillägg för att vi valt att ha varsitt barnbidrag sen vi separerade? . Vad är det egentligen som är skillnad på att vi delat lika på barnbidragen för att det ska bli rättvist ? Tacksam om någon har något vettigt svar ?

• Svar på tråden Varför har inte vi rätt till flerbarnstillägg?
  • Fotbollsfantast

Är det?

Jag och min fru fick vars ett barnbidrag trots att vi bodde ihop. Efter några år meddelade fsk att pga detta hade de missat det. Då fick vi retroaktivt de åren . Var ca 4 år sedan nu så det kanske ändrats?

• Smultroneet

Vi hade flerbarnstillägg när jag hade båda barnbidragen men sen när vi separerade för 4 1/2 år sen och valde att ha varsitt barnbidrag så försvann tillägget . Ja har inte tänkt på det förns ikväll när denna diskussion kom upp .Men även om vi skulle haft rätt till det och så väl som ja känner till försäkringskassan så skulle dom knappas betala ut retroaktivt för 4 1/2 år men vore kul att veta :)

• Kerubmamman

Det handlar sannolikt att ni har ett barnbidrag var och inte två halva. Hur ska FK kunna veta att ni har båda barnen halva tiden? En del har ju faktiskt upplägget att ena bor heltid hos mamma och den andra hos pappa. Men ni ska definitivt kontakta dem och förklara läget.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • borje34
    Queennr1 skrev 2017-07-08 22:00:18 följande:

Detta med flerbarnstillägg är en märklig företeelse.

Svar på tråden Varför har inte vi rätt till flerbarnstillägg?