• Sphynxey

Hur mycket får era tonåringar spela?

Hejsan!

Som rubriken säger: jag undrar hur mycket era tonåringar får lov att spela dator/tv-spel? Hur många timmar om dan ungefär? Och hur skiljer det sig mellan skoldagar, lediga dagar och lediga dagar med skola dan efter.

Skriv gärna även vilken ålder ert/era barn har.

Tusen tack på förhand!
    /S

PS Jag lägger inte, och tänker inte lägga nån värdering i era svar; jag anser att varje förälder har rätt till, och är kapabel att, avgöra vad barnet klarar och mår bra av, utan att få höra att hen är oansvarig som låter barnet spela så och så mycket, eller taskig som inte låter barnet spela mer än så eller så mycket. Jag är bara nyfiken på hur det ser ut med tider i andra hem Glad

• Svar på tråden Hur mycket får era tonåringar spela?
  • Anonym (mmm)

mina barn styr det där själva 16 och 17 år. När de var yngre hade vi olika gränser, körde med äggklocka ibland osv 

• Frontline

Vardagar när det är skola blir det kanske nån timma på kvällen, helger och ledighet som nu på sommarlovet blir det mer vissa dagar kan det bli en hel dag andra blir ingenting alls..
    Men barnen blir ju inte skogstokiga om vi säger till dom att nu får ni stänga av och dom gör det utan protester..

Barnen är mellan 5-10 så inga tonåringar en dom kanske blir mer speltokiga senare..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Froken Lokens

Mina barn styr det helt själva. Vissa natt sitter mer andra sitter inte alls. De två äldsta kan sitta uppkopplade (mobil/dator) en hel dag för att andra dagen sitta mindre.

I början hade jag svårt för allt surfande men sen visade det sig att barnen lärde sig många olika språk och fick vänner över hela världen, och det ser jag inget fel i.

• Anonym (C)

Min son är visserligen inte tonåring än (även om det ofta verkar så), utan bara 12 år. Hans främsta intresse är att spela CS och han får spela i princip hur mycket han vill. Han gör annat oxå och sover tillräckligt så jag ser ingen anledning att begränsa hans spelande som det är nu.

• Anonym (123)

Inga gränser så länge de sköter skolan och håller igång fysiskt. Spelar CS med dem ibland :)

• blomman 2

Dotter 9 år,alltså ingen tonåring. Men hon får använda datorn ett par timmar/vardag inland mindre då det är läxor som går först,blir sur och får lov att accepterar det ändå med lite gnyl. Helger och lov så gott som obegränsat men det varvas ofta frivilligt med annat också. Nu vid sommarlovet blir det betydligt mindre när vi gör fler utflykter och inte är hemma lika ofta.

• Sphynxey

Oj ? det var många svar snabbt! Tusen tack för detta! Tar gärna emot ännu fler ;)

Kram!

Svar på tråden Hur mycket får era tonåringar spela?