• Pripps Vichy

Vem köper Findus/Dafgårds färdigrätter egentligen?

Portionerna är ju som barnportioner. Vem tusan blir mätt på så lite? Inte ens deras XL-portioner är mycket att hurra för. Vad är det egentligen för folk som köper sådana? Folk som inte tänker på näringsinehåll eller som anser sig inte "ha tid" att laga mat?

• Svar på tråden Vem köper Findus/Dafgårds färdigrätter egentligen?
  • Jesper f
    Pripps Vichy skrev 2017-07-06 14:25:15 följande:

Portionerna är ju som barnportioner. Vem tusan blir mätt på så lite? Inte ens deras XL-portioner är mycket att hurra för. Vad är det egentligen för folk som köper sådana? Folk som inte tänker på näringsinehåll eller som anser sig inte "ha tid" att laga mat?

Jag köper nån gång då och då.. Enkelt alternativ om jag inte har tid och / eller ork att laga mat. Det är inte konstigare än att lägga till så att det blir en måltid, lägga till en smörgås, en frukt ( ex banan ) och göra irdning extra grönsaker - sallad, eller vad man nu än gillar, får mantill slut en måltid.
  • Carambolan

Jag tycker att det är perfekt portionsstorlek, däremot är det inte vidare gott Har köpt ibland när jag inte vill fylla upp kylen med mat, typ sista måltiden innan jag reser bort.

• Aniiee

Hmmm.... återkommer....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Griseknoen35

Köpte och åt en idag. Tycker att det var en lite stor portion och då köpte jag en vanlig. Man mår ju illa efter ett par tuggor och sen får man trycka i sig några tuggor till sen sitter man med hulkningar i några timmar för den va så äcklig och sen när det släppt är det ju typ dax för middag. Varför jag köpt ren va nog lathet och brist på fantasi. 

• PinkSugar

Karins lasagne är ju lätt den godaste lasagnen. Köper ibland den till lunch när jag inte orkar laga matlåda

• flygrl

Brukar ha några såna i frysen och nån gång ibland när jag inte har tid/ork laga mat micrar jag en. Jag blir oftast mätt på en portion och om inte äter jag bröd till. Som nån skrev kan man liksom bygga ut måltiden lite. Jag tycker dom smakar helt ok. :)

• Jill 79

Jag ser måmga pensionärer som köper dessa. Speciellt män. Tror inte det är sämre närings innehåll än i de man sett i artiklar, hemska matlådorna vissa av de får via hemtjänsten.

• Meebo

Jag köper ett par stycken då och då när jag behöver, mest när jag är sjuk och verkligen inte orkar laga mat alls.

Tycker de flesta av dem är väldigt goda och helt perfekt portion.

Är kvinna, 30år med stor matfantasi som tycker om att laga mat, förutom när jag är sjuk.

• AndreaBD

Om du tycker att det är alldeles för lite, så äter du för stora portioner. Framför allt som lunch, om man sedan också äter middag hemma, så räcker de. Jag har ibland köpt vissa såna rätter - för lunch på jobbet, när jag inte har något annat kvar (brukar frysa ned rester annars).  Eller för nån gång när man måste iväg igen och inte hinner laga mat. Det finns några som är okej, t.ex. lasagne, eller "pasta alfredo".

Svar på tråden Vem köper Findus/Dafgårds färdigrätter egentligen?