• hej1040

Överdosering av silverschampoo - håret blev lila!!

Igår råkade jag ha i silverschampoot alldeles för länge (Fudge), min kompis hade gjort det och det hade funkat väldigt bra på henne så tänkte att jag skulle prova. Jag är naturlig brunett men har blont hår med vissa varmare slingor men vill ha mer åt det gråa hållet.
    Hur som helst blev längderna och topparna lila (!!) med vissa bruna slingor och mörk botten. Det är ojämnt och ser förjävligt ut. Ska ut idag men kommer stanna hemma om det ser ut såhär ikväll också.
    Har bra hårkvalité som klarat  x antal blekningar, undrar också om jag kan göra en blekning hemma på egen hand (aldrig gjort förut), är inte helt nöjd och tycker vissa slingor är för bruna. Har köpt en blekning och tänker att det väl bara är att ösa på med silverschampoo, inpackning osv om det blir gult, vilket det förmodligen kommer att bli?
    Skulle uppskatta frisörers syn på det men även andra kunniga!

• Svar på tråden Överdosering av silverschampoo - håret blev lila!!
  • Joo3221414

Det går bort efter några tvättar. Så tvätta på. Och göm håret i en bulle på huvudet när du far ut.

Om du bleker så kommer du bli orange/gul. Så du kam behöva bleka fler gånger.. Sen lägga i en pärlblond eller askblond färg. Sen tjorva med silver shampoo/balsam, färgbomb osv. = Missfärgat tuggummi hår.

Obs, jag är inte en frisör, men har gjort samma misstag ett antal gånger. Skulle aldrig rekommendera någon annan att bleka håret själv, gå till en frisör.

• Sisuradio

C-vitaminkur... krossa c-vitamintabletter och blanda med ett schampo som t.ex head& shoulders, ev. lite citron och ha i handdukstorkat hår i ca 1 timme.

Svar på tråden Överdosering av silverschampoo - håret blev lila!!