• eeebba

Vill inte ha fler barn

Hej, 

Jag är 37 år och har en son på snart 12 år. Sonens pappa bor i ett annat land och han är så kärringstyrd av sin nya sambo att han inte har kontakt med vår son. Det finns ingen kontakt alls sedan 5 år tillbaka tyvärr. Min son var super ledsen i början såklart men pappan har tvättat sina händer och vill inte ha kontakt. Vi har lagt honom (pappan) bakom oss på något sätt eftersom vi inte kan påverka honom. 

Jag har sedan 3 år tillbaka träffat världens gulligaste man som älskar både mig och min son. Självklart har vi som alla andra lite up and down men vi har ett bra liv. 

Han har inga barn och vill ha barn och jag vill absolut inte ha fler barn. Jag har sagt det till min kille och han tror typ att jag kommer att ändra mig i framtiden. 

Faktum är att jag älskar min son men är sjukt färdig med hämta lämna hit och dit, vabba och känna mig låst. Jag älskar friheten som man har när barna blir lite äldre. Plus att jag tycker att det räcker med ett barn för mig, jag är liksom inte den där typen som tycker om att leka med små barn och hålla på. Jag tycker att det är tråkigt med barn, jag blir uttråkad och drömde bort mig hela tiden när sonen var liten. Återigen så är min son det bästa jag vet och jag älskar honom över allt! Jag är så glad att jag fick honom men aldrig mer små barn asså. 

Finns det fler där ute som tycker att det räcker med ett barn? 

Jag beundrar kvinnor som har flera barn ( har själv 3 syskon ) som älskar mamma livet. Dom är så duktiga! Hjältar! men jag menar vi är alla olika och jag älskar inte mammalivet. 
    Gör min sambo slut i framtiden pga detta så gör han det även om jag hoppas att han inte gör det. Men jag tycker att det blir helt fel att offra sig själv för att han också ska ha ett biologiskt barn. 

• Svar på tråden Vill inte ha fler barn
  • 8airam8

Tycker han att du ska ta hela bebistiden och småbarnsåren på egen hand medan han pillar sig i naveln, eller tänker han i så fall vara delaktig och ta minst halva ansvaret på sig själv?

• Meriall

Skulle han kunna ta all föräldraledighet och all vabb de första åren? Typ 80% av ansvaret. Kanske skulle fundera på det. Är det absolut nej så är det. Men ni behöver ju inte dela lika.

• cesso

Du bör vara oerhört tydlig iaf mot honom att du inte kommer ändra dig... någonsin... så får han chansen att gå.

Du är ju dessutom inte så ung att du kan ändra dig "om några år". Förstår han det. Är man 37 vet man nog vad man vill...

• eeebba

Han är egenföretagare så det mesta faller på mig säger han, missförstå mig rätt han är super snäll gullig och jag vet att han skulle bli världens bästa pappa men det är jag som inte vill ha barn oavsett.. även om han skulle kunna va hemma osv. 

• eeebba

Cessco jag håller med och det är som du säger jag har inte hur mycket tid som helst eftersom jag blir 38. 

Jag har varit super tydlig, vill han gå så förstår jag det såklart. 

• Ingridalexxxzandra
    eeebba skrev 2017-07-04 14:52:04 följande:

Hej, 

Jag är 37 år och har en son på snart 12 år. Sonens pappa bor i ett annat land och han är så kärringstyrd av sin nya sambo att han inte har kontakt med vår son. Det finns ingen kontakt alls sedan 5 år tillbaka tyvärr. Min son var super ledsen i början såklart men pappan har tvättat sina händer och vill inte ha kontakt. Vi har lagt honom (pappan) bakom oss på något sätt eftersom vi inte kan påverka honom. 

Jag har sedan 3 år tillbaka träffat världens gulligaste man som älskar både mig och min son. Självklart har vi som alla andra lite up and down men vi har ett bra liv. 

Han har inga barn och vill ha barn och jag vill absolut inte ha fler barn. Jag har sagt det till min kille och han tror typ att jag kommer att ändra mig i framtiden. 

Faktum är att jag älskar min son men är sjukt färdig med hämta lämna hit och dit, vabba och känna mig låst. Jag älskar friheten som man har när barna blir lite äldre. Plus att jag tycker att det räcker med ett barn för mig, jag är liksom inte den där typen som tycker om att leka med små barn och hålla på. Jag tycker att det är tråkigt med barn, jag blir uttråkad och drömde bort mig hela tiden när sonen var liten. Återigen så är min son det bästa jag vet och jag älskar honom över allt! Jag är så glad att jag fick honom men aldrig mer små barn asså. 

Finns det fler där ute som tycker att det räcker med ett barn? 

Jag beundrar kvinnor som har flera barn ( har själv 3 syskon ) som älskar mamma livet. Dom är så duktiga! Hjältar! men jag menar vi är alla olika och jag älskar inte mammalivet. 
    Gör min sambo slut i framtiden pga detta så gör han det även om jag hoppas att han inte gör det. Men jag tycker att det blir helt fel att offra sig själv för att han också ska ha ett biologiskt barn. 

Förstår dig till fullo! Jag är 33 och har två barn, vill inte heller ha flera barn. Just nu är jag singel och min förhoppning är att jag så småningom kommer träffa någon som redan har barn (gärna äldre). Vill absolut inte bli gravid och börja om med små barn igen.
    Samtidigt förstår jag din man också... svår situation!
Svar på tråden Vill inte ha fler barn