Borgaren skrev 2017-07-09 11:09:20 följande:
Om du hade varit inte så ung??
inget stolpskott som Ygeman hade tolererats i S för ,säg 20-30 år sen, min teori gränsande till total sannolikhet, är att Ygeman tolereras för att det finns så ytterst få som vill bli topp-politiker numera. Egentligen är han totalt diskvalificerad med den bakgrund han har.
Ang din fråga om politiker som beter sig illa,
det beror väl på omständigheter osv, det har ju funnits ett par fall av det du beskriver och vad jag vet så har de fått lämna?
Jag vill påpeka att om Ygeman hade varit på fyllan så hade det varit betydligt mindre allvarligt än det han gjort....
Du har säkert större insikt än jag i den socialdemokratiska partipolitiken (är själv helt obunden). Men även för (åtminstone) 20 år sedan hade något som en politiker gjorde på 70-talet inte ändrat mitt förtroende (inom rimliga gränser). Tvärtom, jag hade nog tyckt att denne förtjänade en andra chans även då.
Det var ju inte helt lätt för SD att få bort Ekeroth (som väl är precis en sådan person som du syftar på), vilket jag menar är ett solklart exempel på en olämplig politiker (finns naturligtvis många fler exempel).
En riksdagspolitiker som slutade att supa och slåss för 20-30 år sedan kan jag alltså acceptera, men inte en som gör det under sin mandattid.