• milja87

Tröstshoppar..

Nu har vi försökt i lite drygt 15 månader och fortfarande har jag inte fått det minsta lilla streck på stickan. Det känns så hopplöst :(

Märker på mig själv att jag dämpar sorgen genom att handla. Och då handlar jag gärna sånt som "är bra att ha innan man får barn" Köpte tex. en väldigt bra kamera för mina födelsedagspengar, som jag har tänkt att lära mig innan jag blir mamma. Och två par riktigt bra vinterkängor, tur-jacka, ull underställ, regnjacka, ett och annat klädesplagg som passar både nu och senare med en växande mage, Fjällräven ryggsäck osv.

Och såklart, det har blivit många dyra ägglossningstest, spermievänligt glidmedel, vitaminer, gravidtester, och till och med en (dyr!) p-dator (som jag inte ens kan använda pga mitt jobb som flygvärdinna.)

Hoppas ingen dömmer mig nu, men jag har även handlat en del små bebiskläder och annat i USA/Storbritannien. Men då har det varit på rea och jag har bara köpt ekologiska plagg. Och sånt som inte finns hemma eller är dyrt hemma. Tex pyjamas med inbyggda vantar och stora tunna muslin filtar

Det ger mig faktiskt lite hopp och tröst att ta fram och klämma på dessa sakerna ibland. Och jag VET att jag kommer va sjukt glad för att jag har detta den dagen jag är gravid

(förut tänkte jag OM jag blir gravid men nu försöker jag tänka positivt och vända det till NÄR jag blir gravid.)

Är det någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Tröstshoppar..
  • Annelie 76

Jupp. Jag ville köpa bra begagnade grejer så jag började flera år innan jag blev gravid. När väl barnet kom (lite senare än tänkt pga strul) hade jag massor med saker. Det enda dåliga med det är att vissa saker aldrig blev använda eftersom det var fel säsong... I övrigt ser jag inga problem om man har ekonomin och förvaringsutrymme.

• Carambolan

Om du har råd och plats och om sakerna ger dig hopp och tröst är det väl bara bra? Hade det gjort dig ledsen och bitter att se och tänka på dem kanske du borde försökt bryta mönstret, men nu verkar du ju köpa praktiska saker.

Tänk bara på att du inte kommer bli en annan människa av att bli mamma. Är du ingen friluftslivsmänniska idag så lär du inte bli det automatiskt som mamma, så chilla lite med kängorna och underställen

• milja87
    Carambolan skrev 2017-07-04 10:19:46 följande:

Om du har råd och plats och om sakerna ger dig hopp och tröst är det väl bara bra? Hade det gjort dig ledsen och bitter att se och tänka på dem kanske du borde försökt bryta mönstret, men nu verkar du ju köpa praktiska saker.

Tänk bara på att du inte kommer bli en annan människa av att bli mamma. Är du ingen friluftslivsmänniska idag så lär du inte bli det automatiskt som mamma, så chilla lite med kängorna och underställen

Jag bor i Norge så här är det obligatoriskt med ull och kängor

Ja, jag köper bara praktiska saker, som jag ändå skulle köpa senare. Och jag håller med, om det hade gjort mig ledsen och bitter så skulle jag vara tvungen att försöka bryta denna vanan..Men, jag finner som sagt tröst i det så :)
Svar på tråden Tröstshoppar..