Statistik hur män och kvinnor röstar?
Finns det någon statistik på hur män och kvinnor röstar? Min magkänsla säger mig att majoriteten av kvinnorna röstar vänster och männen höger. Men det är bara en känsla.
Finns det någon statistik på hur män och kvinnor röstar? Min magkänsla säger mig att majoriteten av kvinnorna röstar vänster och männen höger. Men det är bara en känsla.
Röstar till vad?
Röstar till vad?
Rokadagsvalet? Kommunalvalet? Landstingsvalet? Kyrkovalet? EU valet?
Eftersom vi har valhemlighet finns det inte någon sådan statistik från själva valet. Däremot finns det opinionsundersökningar som ligger hyfsat nära det riktiga valresultatet, men helt exakta är de inte.
Resultatet från vallokalsundersökningar 15 september 2014. Så nära man kan komma utan att avslöja valhemligheten.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5962800
Rokadagsvalet? Kommunalvalet? Landstingsvalet? Kyrkovalet? EU valet?
Som flera påpekat. Vi har valhemlighet så man kan aldrig gå reda på vilket kön eller ålder den röstande har, den enda information du kan få är opinionsundersökningar, där man även tar in dessa faktorer
Ja det finns statistik utifrån undersökningat ej fsktiskt röstande.Det ser olika ut i olika länder. I Sverige är kvinnor som grupp mer vänster i Frankrike mer konservativa.