Hur ska jag marknadsföra mig själv? Vill hjälpa folk med personligt brev + CV!
Hej FL!
Jag har alltid haft ett stort intresse av att skriva och det har givetvis varit min styrka när jag studerat på högskola och även när jag sökt jobb. De arbetsgivare som jag har mött har många ggr sagt att de är imponerade över mitt personliga brev och CV, fått en rad av komplimanger för mitt sätt att skriva men även för layouten (lägger mycket tid på varje ansökan). Jag har även hjälpt min pojkvän att få jobb genom att skriva hans brev och på intervjun uttryckte arbetsgivaren att han var imponerad över "hans" sätt att skriva. Min pojkvän har pushat på att jag ska utnyttja mitt intresse och nu har jag tänkt på om jag inte ska försöka hjälpa andra människor i deras jobbsökande. Jag vågar inte ta mig vatten över huvudet då jag i ärlighetens namn inte har bästa självförtroendet men jag måste åtminstone försöka.
Var ska jag vända mig? Några särskilda forum? Några tips? Bra/dålig idé?
Jag tänkte erbjuda en rad av olika cv-mallar som kunderna kan välja mellan, ha en form av mail/telefonkontakt där de får berätta om sina arbetslivserfarenhet och ge mig nödvändig information.
Kom gärna med råd och tips :)