• idape

3,5 åring trött och arg

Är detta en ny fas vid 3,5 år?

Min pojk är tröttare än vanligt och väldigt arg. Känns som han bara måste få ut sina känslor ibland. Annars är han verkligen jättesnäll för det mesta. Växlar så i humöret.

Fler med erfarenhet av detta?!

• Svar på tråden 3,5 åring trött och arg
  • idape
    idape skrev 2017-06-29 22:13:39 följande:

Är detta en ny fas vid 3,5 år?

Min pojk är tröttare än vanligt och väldigt arg. Känns som han bara måste få ut sina känslor ibland. Annars är han verkligen jättesnäll för det mesta. Växlar så i humöret.

Fler med erfarenhet av detta?!

Inga fler som upplevt att era 3,5 åringar varit tröttare och kan bli arga?
  • Annabola
    idape skrev 2017-07-01 12:13:08 följande:
    Inga fler som upplevt att era 3,5 åringar varit tröttare och kan bli arga?
    Hej!

Har en 3 åring (3,5 i okt) som är väldigt temperamentsfull.. svänger en del o humöret. Får han inte som han vill blir han rosenrasande.. slår och skriker. Hemskt jobbigt och pinsamt gentemot andra vuxna.

Han pratar inte helt obehindrat.. vet inte om det har med det att göra, att han inte kan hantera det med ord och istället tar till ilska..? Hur är det för er?
  • legomum

Mina grabbar på 3.5 men mer åt 4 hållet har börjat visa temperament åt det hållet. Speciellt när de blir frustrerade. Upplever inte att talet har något att göra med saken då ena talar långt bättre än den andre.
    Men det har ju med utvecklingen att göra i alla fall på mina killar.

Att de fått en period där de är tröttare har jag inte heller upplevt däremot är det ju varmare vissa dagar och då springer de inte runt i 200blås utan tar det lugnare emellanåt.

Är du orolig så tala med bvc

Svar på tråden 3,5 åring trött och arg