• Anonym (Hur göra)

Jag vill igentligen

Hej! Jag kommer från ett 8 år långt förhållande där mycket har varit dåligt. Även sexlivet. Sista åren har jag inte ens varit direkt sugen av olika anledningar och jag har i princip aldrig tagit något initiativ till sex, det har dessutom varit enformigt. Vanliga missionären, bakifrån på alla fyra eller rida. Oralsex har förekommit ibland i slutet.

Men nu har jag träffat en kille som jag känner mig trygg med, han visar att han gillar mig osv. Däremot sätter hjärnan "stopp", jag VILL ta initiativ men "kan" inte göra det. Han kan ofta smälla till mig i rumpan i förbifarten eller vara nypa tag i mina bröstvårtor när vi går förbi varandra. Han gillar det mesta i sexväg utom våld, vill gärna ha sex i bil har han förklarat. Jag är sugen och vill gärna testa det som jag inte gjort innan. Han var den första jag hade analsex med tex och jag älskar det! Men jag vet inte hur jag ska göra för att slappna av helt och helt enkelt koppla bort att hjärnan säger nej men kroppen verkligen skriker JA!! Har ni några tips?

• Svar på tråden Jag vill igentligen
  • Monitorkontroll123

Vad är det för tankar du får när hjärnan säger nej?

Du kanske kan försöka att bara göra det, bara ta initiativ. Sätt mål att ta initiativ x gånger i veckan så kanske du kommer igång?

• MrFlex

Vad är det du vill ta initiativ till? Är det att initiera sex eller är det specifika saker du vill testa.

Gäller det att initiera sex så behöver det inte vara så svårt. I många fall räcker det med att du signalerar sexuell tillgänglighet så fattar killen och tar vid.

Gäller det olika saker du vill testa som tex sex utomhus eller whatever så är det absolut bästa (och svåraste för många tjejer) att helt enkelt berätta det för honom. Oftast är det enklast att prata om sexuella önskemål när ni inte befinner er i ett sexuellt kontext, kanske vid middagen eller när vi kollar på TV. Just vid TV eller liknade så kanske du kan få hjälp av en film där just detta görs? Att då bara utrycka - Det där skulle jag vilja testa. En annan sak kan vara en vit liten lögn om att du hade en het märklig sexdröm. Om du berättar om "drömmen" så kan du notera hans reaktion. Reagerar han negativt så går enkelt att skratta bort det som enbart en knasig dröm om du tycker det är pinsamt och inte riktigt våga erkänna att du vill testa.

• Anonym (Hur göra)
    Monitorkontroll123 skrev 2017-07-01 23:25:58 följande:

Vad är det för tankar du får när hjärnan säger nej?

Du kanske kan försöka att bara göra det, bara ta initiativ. Sätt mål att ta initiativ x gånger i veckan så kanske du kommer igång?

Jag blir osäker och tänker att jag ska göra något fel eller att man skulle se "konstig" ut på något sätt. Trots att killen verkligen visar att han inte bryr sig om just det och han har även sagt att han aldrig skulle skratta åt mig när det kommer till sex.
  • Anonym (Hur göra)
    MrFlex skrev 2017-07-01 23:41:08 följande:

Vad är det du vill ta initiativ till? Är det att initiera sex eller är det specifika saker du vill testa.

Gäller det att initiera sex så behöver det inte vara så svårt. I många fall räcker det med att du signalerar sexuell tillgänglighet så fattar killen och tar vid.

Gäller det olika saker du vill testa som tex sex utomhus eller whatever så är det absolut bästa (och svåraste för många tjejer) att helt enkelt berätta det för honom. Oftast är det enklast att prata om sexuella önskemål när ni inte befinner er i ett sexuellt kontext, kanske vid middagen eller när vi kollar på TV. Just vid TV eller liknade så kanske du kan få hjälp av en film där just detta görs? Att då bara utrycka - Det där skulle jag vilja testa. En annan sak kan vara en vit liten lögn om att du hade en het märklig sexdröm. Om du berättar om "drömmen" så kan du notera hans reaktion. Reagerar han negativt så går enkelt att skratta bort det som enbart en knasig dröm om du tycker det är pinsamt och inte riktigt våga erkänna att du vill testa.

Bara att ta initiativ till sex. Nu har det hänt ett par gånger att jag väckt honom på morgonen med smek och avsugning. Dock har jag liksom fått det sagt till mig på kvällen "du får gärna väcka mig imorgon på det sättet" så jag vet att han vill. Har svårt att göra på det sättet om han inte sagt till innan. Men jag vet innerst inne att jag gärna får väcka honom så utan att han sagt till.
  • MrFlex
    Anonym (Hur göra) skrev 2017-07-02 20:57:16 följande:
    Bara att ta initiativ till sex. Nu har det hänt ett par gånger att jag väckt honom på morgonen med smek och avsugning. Dock har jag liksom fått det sagt till mig på kvällen "du får gärna väcka mig imorgon på det sättet" så jag vet att han vill. Har svårt att göra på det sättet om han inte sagt till innan. Men jag vet innerst inne att jag gärna får väcka honom så utan att han sagt till.
    Fast det låter lite som om du vill ta initiativ till sex för att göra honom glad och tillfredsställd. Är det lika svårt att ta initiativ när du själv är sugen?

Jag tycker du ska berätta läget för din pojkvän. Säg att du gillar att ha sex med honom men att du tycker det är svårt att ta initiativ. Det är så lätt att sexuell passivitet misstolkas som ointresse och jag tror att denna missuppfattning är ett problem i många förhållanden.

Tjejen vill ha sex men har svårt att förmedla detta.
    Killen tror att tjejen "aldrig vill" och känner sig oattraktiv och börjar med tiden minska sina egna initiativ. Kanske börjar han fundera på om hon mest ställer upp?
    Sexet minskar och blir en öm punkt i förhållandet.
    Tjejen tror att killen tappat intresse för henne och blir ledsen.

Allt pga en missuppfattning.

Kanske behöver du inte bli bättre på att ta initiativ utan istället bli bättre kommunicera hur du är och fungerar som sexuell varelse?
Svar på tråden Jag vill igentligen