• Anonym (Flerbarnsmamma)

Omogna ungdomar

Fy vad jag är trött på att så många ungdomar vill småtjafsa!

Jag skulle hämta min son på hans skola och la ett brev som jag hade med mig på en bänk. Ett par av hans klasskamrater läste då lite i texten och sa "Du vet att orden alldrig och igentligen stavas aldrig och egentligen va?"

Allt jag sa var "Men lilla du det stavas igentligen och alldrig och det får man lära sig i skolan.."
    Jag blir lite irriterad faktist.

• Svar på tråden Omogna ungdomar
    Loigios skrev 2017-06-28 13:50:39 följande:

Var nog du som är den omogna..

Varför då?
  • Loigios

För att du uppenbarligen inte tål att du blir rättad. Att du dessutom försöker lura ungarna till att stava fel är i mina ögon väldigt omoget.

Varför inte bara svara typ; oj, ja det gör det ju! Måste fått ett hjärnsläpp, tack!

Loigios skrev 2017-06-28 13:53:47 följande:

För att du uppenbarligen inte tål att du blir rättad. Att du dessutom försöker lura ungarna till att stava fel är i mina ögon väldigt omoget.

Varför inte bara svara typ; oj, ja det gör det ju! Måste fått ett hjärnsläpp, tack!

Men jag trodde faktist ärligt talat att jag hade rätt med den stavningen.
  • Anonym (haha)
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2017-06-28 13:45:44 följande:

Fy vad jag är trött på att så många ungdomar vill småtjafsa!

Jag skulle hämta min son på hans skola och la ett brev som jag hade med mig på en bänk. Ett par av hans klasskamrater läste då lite i texten och sa "Du vet att orden alldrig och igentligen stavas aldrig och egentligen va?"

Allt jag sa var "Men lilla du det stavas igentligen och alldrig och det får man lära sig i skolan.."
    Jag blir lite irriterad faktist.

Haha, hade du alltså stavat fel? Då skulle du storsint bara tackat för upplysningen och ändrat brevet. Det är pinsamt att lämna ifrån sig felstavade texter när man är vuxen. 
    Anonym (haha) skrev 2017-06-28 13:56:55 följande:
    Haha, hade du alltså stavat fel? Då skulle du storsint bara tackat för upplysningen och ändrat brevet. Det är pinsamt att lämna ifrån sig felstavade texter när man är vuxen. 
    Jag trodde faktist att jag hade stavat rätt och att det stavades så.
  • Anonym (Nopp)
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2017-06-28 13:59:38 följande:

Jag trodde faktist att jag hade stavat rätt och att det stavades så.

Men du hade fel.
    Anonym (Nopp) skrev 2017-06-28 14:32:15 följande:

Men du hade fel.

Ja ja men jag kände för stunden att dom behövde läsa på lite
  • Anonym (Nopp)
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2017-06-28 15:03:04 följande:

Ja ja men jag kände för stunden att dom behövde läsa på lite

Fast det var du som behövde läsa på.
    Anonym (Nopp) skrev 2017-06-28 15:04:01 följande:
    Fast det var du som behövde läsa på.
    jaja.. jag hade lite fel
  • Loigios

Lite fel? Du hade VÄLDIGT fel och dessutom är du otrevlig mot ungdomarna och som grädde på moset startar du en tråd om det och kallar dom för omogna...

Loigios skrev 2017-06-28 16:03:45 följande:

Lite fel? Du hade VÄLDIGT fel och dessutom är du otrevlig mot ungdomarna och som grädde på moset startar du en tråd om det och kallar dom för omogna...

jaja okej ursäkta då.
Svar på tråden Omogna ungdomar