behöver råd angående min 3-åring!!
Jag börjar bli riktigt frustrerad....
Jag har skrivit i forumet tidigare om hur jag åkte på springmask i vecka 35 med lite panikkänslor. Vi har behandlat 3 gånger, först när vi upptäckte det, sedan med 14 dagars mellanrum och sist med 10 dagars mellanrum (för att försäkra oss om att vi verkligen blir av med det).
Har däremot stött på ett annat problem nu. Min treåring har under dessa veckor klagat på ont i rumpan men inte verkat speciellt besvärad ändå utan mest som bara sagt det. har kollat vid alla tillfällen men inte hittat något, upplever detta när jag ska torka henne eller som igår då jag duschade henne så sa hon samma sak...3-4 sekunder senare om man torkar så säger hon att det känns bra. Hon kliade lite ovanpå blöjan dagtid och sa att det gjorde lite ont men gick även där över fort och ingenting...har inte sett några maskar vid avmaskningen (då hon bajsade rött). Ikväll då hennes pappa skulle lägga henne så sa han först att det kliade på ryggen sen ville hon att han skulle klia på rumpan och sa att det gjorde lite ont. Han pratade med henne och frågade då varför det gjorde ont och då sa hon för att jag satt dit en tejp (gjorde tejptestet som hon tyckte var obehagligt och har pratat om detta några dagar efter) när pappan sa att han tagit bort tejpen så var allt frid och fröjd. Hon har sovit bra under nätterna och enda gången hon vaknade och sa att det kliade i rumpan så var hon dåligt torkad och röd, men så fort jag torkade bort smutsen så somnade hon om. Detta har pågått lite då och då under behandlingstiden men har varit lite extra mycket under dessa dagar...Min man är helt övertygad om att det är psykologiskt eftersom jag stup i kvarten kollar hennes rumpa och hon blivit påverkad av detta och ska berätta så fort det känns där bak och att jag sedan förstorar upp det....för rent teoretiskt ska det inte finnas maskar efter att vi behandlat så flitigt...
1177 var inte alls hjälpsamma....men kan det vara psykologiskt + något annat? typ att hon fått svamp för att jag tvättat rumpan med tvål varannan dag? Att det är irriterat av andra orsaker..? Blir själv knäpp eftersom man inte får någon hjälp från sjukvården men känns så konstigt att det ska vara mask då hon klagat bara någon vecka efter behandling och jag inte hittat något, ska ju inte hinna bli maskar på så kort tid och vi behandlade som sagt sist för 2-3 dagar sedan så jag blir väldigt osäker....Snälla, behöver råd kring detta innan jag ger medicin ännu en gång och sanerar huset utan att vara helt säker på vad som händer :(