• Anonym (Alicia)

Trött på att ständigt skämmas

Jag är så trött på att alltid känna att jag gjort bort mig i sociala situationer, varje dag. Känns som om folk ser en som konstig. Hur kunde der bli såhär?Har ångest varje kväll och kan inte sova. Känner någon igen sig? Hur ska man hantera det/tänka?

• Svar på tråden Trött på att ständigt skämmas
  • Monitorkontroll123

Jag känner så också. försöker att bara prata på som vanligt men vågar inte längre berätta om personliga saker utan anstränger mig gör att prata om tex nyheter, serier etc. Folk säger ofta att jag är så tyst och har insett att det är i mitt huvud och något som lyser igenom via kroppsspråk men blir bättre och bättre för varje gång jag anstränger mig och försöker prata vidare och inte ta åt mig.

• Kjell2
    Anonym (Alicia) skrev 2017-06-26 22:54:25 följande:

Jag är så trött på att alltid känna att jag gjort bort mig i sociala situationer, varje dag. Känns som om folk ser en som konstig. Hur kunde der bli såhär?Har ångest varje kväll och kan inte sova. Känner någon igen sig? Hur ska man hantera det/tänka?

Du Är inte så viktig som du tror. Folk har nog med sitt och orkar inte fundera så mycket på vad andra säger och gör.
  • Anonym (Samma)

Gör bort mig ofta, senast gjorde jag bort mig totalt på sociala medier och hade ångest. Sedan tänkte jag, äh va fan gör de? Massa människor gör bort sig offentligt och helt ärligt kommer jag själv inte ihåg någon av dem. Så vem ska komma ihåg vad jag sa? Bara att skita i vad andra tycker och leva som man vill. Passar de inte andra är det bara att låta bli att umgås :)

• Anonym (Lia)

Så kände jag också förut. Men så bestämde jag nig för att bara vara mig själv och skita i om jag gör bort mig eller om andra anser att jag gör bort mig. Blev sjuk av att ligga i sängen varje kväll och skämmas över ett par "dumma" ord jag sagt som någon KANSKE eventuellt hade kunnat uppfatta som skämmigt. Mår så mycket bättre nu sedan jag slutat bry mig.

Du kanske bara har för höga krav på dig själv. Man behöver inte vara perfekt och alltid säga rätt saker :)

• LFF

På vilket sätt tycker du att du gör bort dig? Är det någon som sagt det till dig eller är det endast din egen uppfattning? Varför tror du att folk tycker att du är konstig? 

• Anonym (Alicia)
    Anonym (Lia) skrev 2017-06-27 16:14:56 följande:

Så kände jag också förut. Men så bestämde jag nig för att bara vara mig själv och skita i om jag gör bort mig eller om andra anser att jag gör bort mig. Blev sjuk av att ligga i sängen varje kväll och skämmas över ett par "dumma" ord jag sagt som någon KANSKE eventuellt hade kunnat uppfatta som skämmigt. Mår så mycket bättre nu sedan jag slutat bry mig.

Du kanske bara har för höga krav på dig själv. Man behöver inte vara perfekt och alltid säga rätt saker :)

Det jobbiga är att det blir värre med åldern. "Alla andra" är så socialt välanpassade men jag är bara klumpig. Lider oerhört just nu. Kan bero på att jag tappat alla vänner och umgås inte med någon.
  • Anonym (Alicia)
    LFF skrev 2017-06-27 16:17:58 följande:

På vilket sätt tycker du att du gör bort dig? Är det någon som sagt det till dig eller är det endast din egen uppfattning? Varför tror du att folk tycker att du är konstig? 

Det ser jag på folks blickar och på att de inte är så pigga på att prata med mig. De undviker mig känns det som.
Svar på tråden Trött på att ständigt skämmas