• Anonym (Vad gör jag för fel?)

Min mamma sårar mig konstant?!

Hej!

Jag vet inte vart jag ska börja men jag är så trött på min mamma. Hon klankar ner, är negativ och sårar mig med jämna mellanrum. Jag vet inte om det kanske har och göra med att jag bor hemma hos mina föräldrar medan jag pluggar. Hon tycker nog det är jobbigt och det kan jag förstå men man behöver väl inte såra varandra för det?

Ett exempel nu ikväll när jag höll på packa inför imorgon när jag ska jobba extra. Då säger hon med riktigt negativ ton "ja du har lagt ut mycket mycket pengar inför imorgon med ditt planerande" mitt jobb ligger en bit bort. Och så säger hon "har du verkligen råd med det här" och går på om min ekonomi och så. Jag är 30 inte 13!! Och det är inte en sån ton att hon bryr sig utan mer att hon vill sätta dit mig på något sätt. Jag sa "kan du inte unna mig det här" för jobbet jag ska göra är en gång i livet typ. Inte så kul att höra från sin egen mamma. Jag får dåligt självförtroende och blir deppig. Och om jag säger det till henne så säger hon att jag är så känslig och tar åt mig av allt.

Grejen är den att hon har velat jobba med samma sak som jag ska göra imorgon och vill nog det fortfarande så jag vet inte om det kan vara avundsjuka.

Men det är inte bara om det här jobbet hon klankar ner på. Hon hittar alltid saker att hacka på när det gäller mig och mitt liv. Så negativ och inte en gnutta kärleksfull vilket hon kunde vara när jag var yngre. Jag kommer resa bort i 3 veckor snart och jag kommer nog inte ringa henne en ända gång känns det som för jag vill inte höra på hennes negativa kommentarer och hennes sjukliga kontrollbehov.