• dalatjejen90

Bra diet tips?

Hej!

Jag tänkte om jag kunde få lite råd och tips på bra dieter eller kanske få några bra och nyttiga recept på maträtter då jag mer än gärna vill gå ner i vikt. Och kan redan nu säga att jag väger 58/59 kg och är 166cm lång, och det börjar känna att man gått upp lite och jag mår illa och känner av den smygande paniken som hotar att få mig att må värre och hata mig själv mer än vad jag redan gör.

Hoppas jag inte varit till alltför mycket besvär och ber om ursäkt omlite rörlig och kanske otydlig text.

• Svar på tråden Bra diet tips?
  • Anonym (Ofelia)

Dra ner på socker, pasta, ris, bröd och potatis. Jag upptäckte att strikt lchf inte är min grej utan liiite kolhydrater funkar. Mår bra och håller vikten. Äter tex laxbit, liten potatis, mycket sås och grönsaker till.

• dalatjejen90
    Anonym (Ofelia) skrev 2017-06-25 21:57:23 följande:

Dra ner på socker, pasta, ris, bröd och potatis. Jag upptäckte att strikt lchf inte är min grej utan liiite kolhydrater funkar. Mår bra och håller vikten. Äter tex laxbit, liten potatis, mycket sås och grönsaker till.

Har faktiskt funderat över att dra ner på socker och pasta äter jag inte direkt heller mycket utav, speciellt makaroner då man tappat smaken för dem på sista tiden.

Låter som det jag brukar äta ibland, fast jag brukar byta ut potatisen mot wokade grönsaker, blir hur gptt som helst har jag märkt.

Tack för tipsen!

Svar på tråden Bra diet tips?