• AnnaPanna81

Knölig vävnad/massa under blygdläppen

Är så rädd!

För en vecka sedan upptäckte jag (i samband med en svampinfektion i slidan) att jag har massa knölar under vänstra stora blygdläppen. De är mjuka och smiter undan. Gör ej ont. Det känns som att det är lymfkörtlar mellan 0,5-1,5 cm i storlek. Först kände 3 st men nu känner jag 8 minst. Täcker hela området under blygdläppen uppifrån och ner och utvmot ljumsken. Inget syns utanpå, de känns enbart. Inga lymfknutor känns i ljumsken.

Var hos gynekolog (överläkarr) som kände på de då 3 knölarna jag först hittade. "Aldrig känt såhär på en patient, så jag vet ej vad det kan vara. Känns som lymfkörtlar. Avvakta!" sade han och skrev ut en svampmedicin.

Men efter det känner jag fler och större och e så orolig.

Ngn som har några svar?!?!

• Svar på tråden Knölig vävnad/massa under blygdläppen
  • AnnaPanna81

Har nu varit hos husläkaren som inte heller har svar - annat än att det nu är svullna lymfkörtlar under hela blygdläppen. Dvs har kommut ännu fler! Hon skickade hem mig med "vänta och se". Känns jättejobbigt då jag ska iväg utomlands med familjen i en månad nu och känner nya knölar hela tiden. Ingen annan som har några svar?!

Sitter på gynakuten och väntar just nu. Vägrar ge mig med detta. Vill ju veta!

*suck*

• Anonym (Anonym)

Hur gick det för dig?

Svar på tråden Knölig vävnad/massa under blygdläppen