• kallebakom

matvaror ni vill ha ??

jag har försökt 3 stora ica osch jättestort slakteri att köpa ett grishuvud,men nej nej det går inte,man har det faktiskt till pölsa,men ica tex verkar tro att man ska göra nå dumt liksom,ni då saker ni saknar ?

• Svar på tråden matvaror ni vill ha ??
  • Pumakvinna

Vegetariska färdigrätter och osötade alternativ till de flesta varor. Naturliga råvaror och mycket mera svenskt på marknaden.

• MallaL

Jag skulle vilja ha färdigrätter med bara lite kolhydrater (och absolut inga snabba kolhydrater), dvs ingen potatis, pasta eller ris vilket inte är bra för mig som diabetiker.

Även fruktyoghurt utan socker etc att äta som mellanmål.

Att laga mat hemma utan snabba kolhydrater är inget problem, men ibland behöver man köpa något snabbt och ta med sig och det brukar sluta med att jag köper en liten bit ost eftersom jag inte hittar något annat.

• Jag är bara jag

Godare griskött! Sånt bacon man får utomlands- köttigt och tjockare och inte det tunna fläskiga vi har. Minst 90% av det som säljs på ICA m.m köper jag aldrig p.g.a smak och onyttighet så nyttigare mat överlag.

• blomman 2

Buljong utan tillsatser,socker och stärkelse. Söker även andra varor utan socker och stärkelse. Idag går det knappt att få tag på något färdigt utan dessa ingredienser . Blev superglad att Willys hade bea och sötpotatisaioli utan socker och stärkelse/kolhydrater. Som någon innan sade,man ORKAR inte alltid göra allt från grunden.

• Avenia

Flingor och fler bröd helt utan tillsatt socker. Tillverkarna är oroliga att det ska smaka kartong men jag lovar att många kommer köpa det.

• klyban
    Arbor skrev 2017-06-25 23:04:03 följande:
    Buljong utan massa salt

Gör egen och med libbsticka, och sen balanserar du saltet till önskad nivå.
    Man tycker annars någon mataffär skulle sälja demi glace eller nått liknande.

Svar på tråden matvaror ni vill ha ??