• Brandynova

Erfarenheter av fragmin eller innohep?

Hej!

Efter tre sena missfall (: v 14, upptäcktes v 20, v 19 upptäcktes v 20 och v 22 upptäcktes v 24) och omfattande utredningar där man egentligen inte har funnit så många svar förutom mindre proppar i moderkakan och en ovanlig antikropp hos mig som heter Ana men som inte verkar ha haft nån betydelse, är jag nu ordinerad både trombyl och innohep från tidig graviditet.

Är det någon som har erfarenhet av dessa läkemedel? Hur gick det för dig? Positiva erfarenheter såväl som negativa efterlyses.

Läkarna är tydliga med att de inte skulle låta oss försöka om de inte trodde att det skulle funka... samtidigt kan de såklart inte garantera något.

Ska tillägga att jag har två friska barn födda 10, 13 utan några som helst problem under graviditeterna. Man undrar ju lite vad som hände sen...

• Svar på tråden Erfarenheter av fragmin eller innohep?
  • Jag är bara jag

Provat några gånger under ruvning och inte ens blitt gravid plus 2 graviditeter som båda slutade i missfall. En så pass sent som v.14. Den graviditet som gick vägen tog jag bara Trombyl, men jag höjde även dosen Prednisolon och det var det som gjorde att det gick tror jag efter minst 4 missfall. Det är ju dock ytterst sällan farligt att prova nåt blodförtunnande! Speciellt som de faktiskt upptäckt proppar hos dig.

• ALSI

Jag går på Innohep utan att de egentligen hittat att jag behöver det, men det är den enda hjälp man verkar kunna få i Sverige. Har de hittat proppar hos dig ska du absolut ha blodförtunnande! Magen blir blåprickig, men det är värt det i slutändan! Är i v.26 nu.

• Brandynova

Nej, de hittade inga proppar hos mig utan i moderkakan, samt att den var liten. Verkar inte finnas något alternativ till den här behandlingen så det är väl bara att hoppas på det bästa...

• Brandynova
    ALSI skrev 2017-06-22 19:55:27 följande:

Jag går på Innohep utan att de egentligen hittat att jag behöver det, men det är den enda hjälp man verkar kunna få i Sverige. Har de hittat proppar hos dig ska du absolut ha blodförtunnande! Magen blir blåprickig, men det är värt det i slutändan! Är i v.26 nu.

Får jag fråga vad som har hänt dig?
  • ALSI
    Brandynova skrev 2017-06-22 21:23:13 följande:

Får jag fråga vad som har hänt dig?

Bla upprepade missfall upptäckta runt v.13 (två ofostriga och ett som avstannat runt v.10). Har även varit med om fler saker som mer är ren otur/olycka. Men har de hittat blodproppar i din moderkaka så ska du absolut ha blodförtunnande, och täta kontroller av så mycket det går så tidigt (typ tappen?).
  • Brandynova
    ALSI skrev 2017-06-23 23:43:21 följande:

Bla upprepade missfall upptäckta runt v.13 (två ofostriga och ett som avstannat runt v.10). Har även varit med om fler saker som mer är ren otur/olycka. Men har de hittat blodproppar i din moderkaka så ska du absolut ha blodförtunnande, och täta kontroller av så mycket det går så tidigt (typ tappen?).

Ja det låter rimligt, samtidigt som den behandlingen känns som något de ofta tar. Bara att hålla tummarna nu!
Svar på tråden Erfarenheter av fragmin eller innohep?