Ledsen pappa
Jag befinner mig i en konstig situation. Efter min seperation så har våran dotter bott växelvis hos oss varannan vecka i 4 år och det har fungerat jättebra. Men i påskas när hon var hos sin mamma och hennes nya karl och skulle komma till mig så fick jag bara ett mess från mamma som så att hon kommer inte , Sedan dess har hon bara varit hos mig sporadiskt. När vi väl har fått varit tilllsammans så har vi haft det jättebra. Jag har fått kramar, hon säger att hon älskar mig och att jag är världens bästa pappa.. Men när hon är hos mamma svarar hon inte när jag ringer eller svarar på mess. När jag sedan kontaktar mamma så säger hon att hon att min dotter inte vill prata prata eller träffa mig. jag har frågat min dotter om vad det är för fel och vad det beror på att hon gör så men jag får inga svar. Mitt ex säger att hon vill att jag och min dotter ska ha en bra relation men sammtidigt så får jag bara höra om att jag ska vara varannan helg pappa. När jag pratar med mamman så säger hon hela tiden att enligt föräldrarbalken ska man lyssna på barnen. Min dotter har alltid sagt att jag är den snälla föräldern ut av oss två och hos mig är det mera fritt och avslappnat.
Hon blr 11 år i år så jag tycker det är ett lite konstigt beteende när man är så liten.
Eftersom mammans nya karl bor 13 mil från mitt hem och är alltid där när inte min dotter går i skolan så har jag små möjligheter att kunna få kontakt med henne annat än telefon. Nu har jag inte sett henne sedan skolavslutningen och befarar att jag inte ser henne förs tidigast i höst. jag häller på och bli ett psykiskt nervvrak på hela situationen. Det känns som om jag håller på att förlora min dotter. Jag vill ju inte tvinga henne att vara hos mig om det är sant det hon säger men eftersom jag inte får ett svar så vet jag inte om det är det.
Vad ska jag göra och hur ska jag bete mig i situationen?