Gravid trots skydd, bonusfamilj
Jag har haft en p-stav sedan jag var tonåring. Har haft före barn och efter barn. Men nu har jag då blivit gravid trots det.
Till saken hör att både jag och min sambo har barn sedan innan. Sammanlagt är de 4 stycken och vi har inte bott ihop så länge. 1,5 år bara. För att vara en bonusfamilj vill jag säga att vi är otroligt sammansvetsade och har en harmonisk familj. Alla trivs här och trivs med varandra, både vuxna och barn. Men så har det ju bara varit i några få månader, det har ju tagit tid att bygga upp. Och jag är rädd att det sa gå åt fel håll om vi behåller det här barnet. Dessutom har vi inte råd med barn just nu då båda studerar. Sambon har ett år kvar och jag har 4 (ska bli lärare är tanken).
Dessutom så gjorde en nära vän till mig en abort för två månader sen och fick operera bort hela livmodern då hon fick en infektion som gick över i blodförgiftning. Hon var nära att dö och kan aldrig få biologiska barn.
Jag har alltid sagt att jag gör abort om jag blir gravid nu. Att det just nu måste läggas fokus på de barn vi redan har. Men på grund av vad som hände min vän känner jag mig så rädd. Jag vågar inte. Vill inte. Är så rädd för att förlora det här barnet och att det aldrig mer blir något.
Hur skulle ni tänka och göra i min situation?