• Jansson4

normalt me ont i magen?

Är det normalt att ha ont i magen till och från de första veckorna? Jag har haft ont i magen sen jag plussade och är nu i vecka 6..

• Svar på tråden normalt me ont i magen?
  • Matilda8615

Jag hade mensvärksont och dessutom små små blödningar nästan varje dag fram till vecka 8. Är nu gravid i vecka 18 (19 imorgon) och allt ser jättebra ut! Har från och till fortfarande molvärk. Så du kan nog vara lugn, men prata med en barnmorska om du är orolig. De är bra på att lugna ner en! :)

• Jansson4
    Matilda8615 skrev 2017-06-21 14:32:18 följande:

Jag hade mensvärksont och dessutom små små blödningar nästan varje dag fram till vecka 8. Är nu gravid i vecka 18 (19 imorgon) och allt ser jättebra ut! Har från och till fortfarande molvärk. Så du kan nog vara lugn, men prata med en barnmorska om du är orolig. De är bra på att lugna ner en! :)

Åh okej skönt att höra! :D Känner att jag blir orolig för de lilla minsta hehe ^^
  • Snuttis2

Molvärk är fullt normalt till o från under hela graviditeten, är en form av växtvärk när livmodern börjar utvecklas !

Vanliga magen kan också börja strula tidigt med förstoppning, gaser mm så det kan kännas på olika sett : )

• Jansson4
    Snuttis2 skrev 2017-06-21 17:12:44 följande:

Molvärk är fullt normalt till o från under hela graviditeten, är en form av växtvärk när livmodern börjar utvecklas !

Vanliga magen kan också börja strula tidigt med förstoppning, gaser mm så det kan kännas på olika sett : )

Åh okej vad skönt att höra! Frågade min mamma som har fött 7 barn och hon sa att hon inte brukade ha ont i magen vad hon kan minnas så vart så orolig! Tack för förklaring och lugnande ord :)
Svar på tråden normalt me ont i magen?