• kolabönan73

Ska påbörja Ivf på Vitanova i Köpenhamn, någon som har erfarenheter?

Jag är 43 år, träffade mitt livs kärlek för 1,5 år sedan. Har två barn sedan tidigare. Ska starta ivf i Köpenhamn nu i veckan. Tycker det är svårt att hitta information, känner mig osäker på medicinerna, det blir väldigt dyrt har jag förstått. I och med att man inte får göra Ivf i Sverige känner jag mig som en brottsling.. Jag ska få Bemfola utskrivet, ska ta sprutor själv. Någon som har erfarenheter av det? Hör gärna av er, även ni med erfarenheter från andra kliniker, eller bara allmänna tips!

• Svar på tråden Ska påbörja Ivf på Vitanova i Köpenhamn, någon som har erfarenheter?
  • Lixom

Jag och min man gjorde ivf på Vitanova i Köpenhamn. Jag hade då ett barn sedan tidigare, men hade hunnit fylla 40 samt att pappan till detta barn (jo för det blev ett via ivf:en ) var steriliserad. Så vi gjorde Tesa/Icsi också. Jättebra klinik, trevliga, öppet även på helger, snabba att svara på frågor etc. Vi gjorde två försök, båda tog sig men det första blev ett väldigt tidigt mf. 

Hade inte den medicinen utan Gonal-F. Hade kontakt med läkare i Sverige som "översatte" receptet så det gick på högkostnadsskyddet.

Lycka till med allt!

Svar på tråden Ska påbörja Ivf på Vitanova i Köpenhamn, någon som har erfarenheter?