• Anonym (Ja)

Bonussyskon som inte vill vara utan varandra

Jag och min sambo har båda barn sedan tidigare. Vi har båda vars en dotter på 7 år och sen har jag en yngre dotter också som är 4 år. Alla barnen bor varannan vecka.

Problemet är att våra döttrar som är i samma ålder känner sig nedstämda när de inte är här samtidigt. Nu under sommaren har vi helt olika upplägg med barnen eftersom umgänget trots allt är något som måste bestämmas med respektive förälder. Det innebär att barnens veckor går om varandra och de hinner knappt träffas.

Barnen gråter och är ledsna för att de inte får träffas. De skiftar i sina tankar om att vara arg på oss, inte vilja åka hem till sin andra förälder eller att inte vilja komma hit. Vi försöker att ha inplanerade aktiviteter och ta hem kompisar men det täcker inte upp saknaden efter varandra. Min sambos ex kanske skulle kunna tänka sig att låta barnen leka någon dag men mitt ex är det omöjligt med.

Det är roligt att de trivs så bra tillsammans förstås men det skär i hjärtat när dottern säger att hon inte vill bo hos mig om inte hennes bonussyster är här. Hur gör ni andra bonusfamiljer? Känns så tufft.

Svar på tråden Bonussyskon som inte vill vara utan varandra