Ensamvårdnad, moder psykiskt sjuk
Hejsan, jag har ensamvårdnad om mitt barn som snart är 3år och hennes mamma lider av psykisk ohälsa, psykoser (går på anti-psykotisk medicin), asperger osv osv osv.Jag har alltid vart noga med att vårat barn ska få träffa mamman, flyttat närmare enbart för att göra det enklare för dom två att få träffas, kunna leka och sådant, vara med vid enstaka läggningar för att hon ska få känna sig mer involverad i barnets uppväxt.
Men sen dess att jag flyttade närmare så har hon blivit mer och mer "anti" att träffa oss, jag har sagt att ifall hon ska vara här nu så måste hon ha med sig någon ifrån sin familj och får inte vara hos oss ensam, hon får inte heller vara ensam med barnet p g a psykos risken som jag har bestämt.
Vill bara höra ifall om någon vet till vilken mån jag har rätt att bestämma hur ofta dom ska träffas och liknande? '
Sen skulle det inte förvåna mig ifall hon skulle försöka dra upp det i rätten att få barnet att bo hemma hos henne varannan helg, men jag skulle anta att risken att hon vinner är minimal(?).