Att få Hjälp- diagnos o sömn
Vi har en 5årig pojk som ända sedan han va nyfödd har behövt lite extra stöd. Började med kolik och nu är vi i väntan på att en diagnos ska ställas trots att han bara är drygt 5år. Vi har sedan snart två år sökt stöttning, då det blev outhärdliga sistuationer som hela tiden eskalerade. Han blir ofta väldigt upprörd för små saker och om vi inte kan bromsa/lösa konflikten/problemet så blir han aggressiv och slåss och sparkas. Både mot oss, pedagoger och andra barn. Vi jobbar hela tiden för att underlätta för honom och har kommit en bra bit men vardagen är ett helvete ofta. Och både jag o min man blir ofta väldigt ledsna och frustrerade. Den senaste tiden har vi haft kontakt med en barnpsykolog vis BVC. Hon har gjort en utvecklingsbedömning på honom som visar att han har vissa kriterier för adhd. Efter det har vi via henne fått remis till bup som efter vårt första besök mer eller mindre rasat samman om aldrig mer kontaktat oss då de blev långtidssjukskriva... så nu står vi återigen och får kämpa för att ta oss vidare och få HJÄLP! För det ör det vi måste få på ngt annat sätt än samtal. Ett stort problem är hans sömn, eller snarare insomningen. Han ligger och gäspar men kan inte slappna av och rör sig hela tiden. efterson bup inte är till ngn hjälp har vi fått ringa till barnmottagningen och frågat om vi kan få nån medicin för att få honom att somna. De har ännu inte ringt upp med svar om det. Är det någon är i liknande situation som ger barnet någon avslappnande/sövande medicin? Ska vi behöva kämpa så här för att få någon hjälp. Jag sitter och gråter efter eller under varje läggning då det blir olidligt. Snälla nån, råd?
Nu skulle BVC försöka dra gången med diagnos remis istället...